• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • Narzędzia
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Gry Muzyczne
    • Generator Akordów
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Słownik Gitarzysty
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • Audiostacja
    • EHX
    • Firma Muzyczna
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Music Dealer
    • Riff
    • Sound Service
    • SoundTrade
    • W-Music Distribution
    • Yamaha
    • Zibi
  • Magazyn TG
    • Najnowszy numer
    • TopStudio
    • Zamów prenumeratę
      • Prenumerata dwuletnia
      • Prenumerata półroczna
      • Prenumerata roczna
    • Numery archiwalne
    • Gdzie kupić?
    • Redakcja
TopGuitar.pl
  • Najnowszy numer
  • Gdzie kupić?
  • Zamów prenumeratę
    • Prenumerata dwuletnia
    • Prenumerata półroczna
    • Prenumerata roczna
    • Pakiet 10: prenumerata TopGuitar + CD Richard Bona + 2CD i DVD Marcus Miller
    • Pakiet 11: prenumerata TopGuitar + DVD Love De Vice + CD WAMI
    • Pakiet 12: prenumerata TopGuitar + CD IRA + CD Patrycja Markowska + CD Kreuzberg
    • Pakiet 13: prenumerata TopGuitar + 3xDVD Oblicza rocka
    • Pakiet 14: prenumerata TopGuitar + CD Poduszkowiec 2.0 + CD Cafe Night&Day vol. 3
    • Pakiet 15: prenumerata TopGuitar + książka Cliff Burton + DVD Black Sabbath
    • Pakiet 2: prenumerata TopGuitar + książka Nergal + CD Jacek Karzaklewski
    • Pakiet 5: prenumerata TopGuitar + książka Joy Division + CD Jimi Hendrix
    • Pakiet 6: prenumerata TopGuitar + książka Prince + CD John Mayer
    • Pakiet 7: prenumerata TopGuitar + książka kucharska Paul McCartney + CD Paul McCartney
    • Pakiet 9: prenumerata TopGuitar + książka Bob Marley + CD Foster The People
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Gojira uruchamia „operację Amazonia”, pod młotek idą unikatowe instrumenty!

      Gojira uruchamia „operację Amazonia”, pod młotek idą unikatowe instrumenty!

      Matt Bellamy wyda solowy album "Cryosleep" na tegoroczny Record Store Day

      Matt Bellamy wyda solowy album "Cryosleep" na tegoroczny Record Store Day

      Gwiazdy z Kings of Quarantine ponownie zbierają kasę dla techników scenicznych

      Gwiazdy z Kings of Quarantine ponownie zbierają kasę dla techników scenicznych

      Zmiany w Gibson Brands – Cesar Gueikian prezydentem marki

      Zmiany w Gibson Brands – Cesar Gueikian prezydentem marki

    • Newsy sprzętowe
      Dwie jubileuszowe gitary Gibson na 60-lecie modelu SG

      Dwie jubileuszowe gitary Gibson na 60-lecie modelu SG

      Andrew Synowiec prezentuje combo Rivera Stage IV

      Andrew Synowiec prezentuje combo Rivera Stage IV

      Orange Acoustic Pedal – nowy preamp do akustyków

      Orange Acoustic Pedal – nowy preamp do akustyków

      Duesenberg Senior – nowa gitara elektryczna

      Duesenberg Senior – nowa gitara elektryczna

    • TopVideo
      11 najlepszych momentów Eddiego Van Halena

      11 najlepszych momentów Eddiego Van Halena

      Megadeth "Symphony of Destruction" - proroczy teledysk

      Megadeth "Symphony of Destruction" - proroczy teledysk

      Ostatni koncert Van Halen w całości dostępny na YouTube

      Ostatni koncert Van Halen w całości dostępny na YouTube

      Metallica - nowe video z koncertu!

      Metallica - nowe video z koncertu!

  • Artyści
    • Wywiady
      Wywiad z Danielem Freybergiem z Bodom After Midnight

      Wywiad z Danielem Freybergiem z Bodom After Midnight

      Gitarzysta Alex Scholpp: mój sprzęt po prostu leży w kejsach i czeka

      Gitarzysta Alex Scholpp: mój sprzęt po prostu leży w kejsach i czeka

      Paweł Tur o górach, muzyce i gitarach Duesenberg - wywiad

      Paweł Tur o górach, muzyce i gitarach Duesenberg - wywiad

      Konrad Wojda z Farben Lehre - wywiad

      Konrad Wojda z Farben Lehre - wywiad

    • Artykuły
      Gitarowa gwiazda YouTube'a Bernth ogłasza wydanie debiutanckego albumu „Elevation”

      Gitarowa gwiazda YouTube'a Bernth ogłasza wydanie debiutanckego albumu „Elevation”

      Philippe Drouin podjął walkę i w trzy lata po wypadku nauczył się grać leworęcznie

      Philippe Drouin podjął walkę i w trzy lata po wypadku nauczył się grać leworęcznie

      Jason Becker "doświadcza duszności i wysokiego tętna"

      Jason Becker "doświadcza duszności i wysokiego tętna"

      Death metal "jest prawie bezduszny"

      Death metal "jest prawie bezduszny"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

      Mateusz Puławski „13th Heron” - recenzja

      Mateusz Puławski „13th Heron” - recenzja

      The Freuders "Warrior" - recenzja

      The Freuders "Warrior" - recenzja

    • TopLegendy
      Deep Purple "Machine Head"

      Deep Purple "Machine Head"

      Van Halen "5150"

      Van Halen "5150"

      Black Sabbath "Sabbath Bloody Sabbath" - pomogły paranormalne okoliczności

      Black Sabbath "Sabbath Bloody Sabbath" - pomogły paranormalne okoliczności

      Roger Waters "The Wall. Live in Berlin" - wyjątkowe wykonanie arcydzieła

      Roger Waters "The Wall. Live in Berlin" - wyjątkowe wykonanie arcydzieła

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Guns N' Roses wracają do Polski w 2022 roku

      Guns N' Roses wracają do Polski w 2022 roku

      Gitarowy Rekord Świata w czasach pandemii. Pierwsze szczegóły tegorocznej edycji

      Gitarowy Rekord Świata w czasach pandemii. Pierwsze szczegóły tegorocznej edycji

      Eric Clapton rezygnuje z koncertów w 2021 roku

      Eric Clapton rezygnuje z koncertów w 2021 roku

      Genesis robi próby i przenosi trasę na wrzesień 2021

      Genesis robi próby i przenosi trasę na wrzesień 2021

    • Kup bilety
      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Klasz Ov The Sejtans XIII

      Klasz Ov The Sejtans XIII

    • Reportaże i relacje
      Świetny wynik zbiórki 29. Finału WOŚP

      Świetny wynik zbiórki 29. Finału WOŚP

      Antoni Krupa – koncert jubileuszowy w Nowohuckim Centrum Kultury (relacja)

      Antoni Krupa – koncert jubileuszowy w Nowohuckim Centrum Kultury (relacja)

      Prezentacja produktów HK Audio i Hughes & Kettner w gdańskim klubie Parlament

      Prezentacja produktów HK Audio i Hughes & Kettner w gdańskim klubie Parlament

      Adam Palma wraca do formy - fotorelacja z koncertu w Jerzwałdzie

      Adam Palma wraca do formy - fotorelacja z koncertu w Jerzwałdzie

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Blackstar Live Logic – test

      Blackstar Live Logic – test

      Orange Terror Stamp - test

      Orange Terror Stamp - test

      Blackstar ID: Core V3 Stereo 40 - test

      Blackstar ID: Core V3 Stereo 40 - test

      Yamaha THR30IIA Wireless - test

      Yamaha THR30IIA Wireless - test

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Martin D-18 Elvisa Presleya sprzedany za ponad milion dolarów

      Martin D-18 Elvisa Presleya sprzedany za ponad milion dolarów

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

      Asystent zakupowy: Home recording TG 3/2018

      Asystent zakupowy: Home recording TG 3/2018

    • Porady muzyczne
      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Jak pokonać stres na scenie? 5 kroków do opanowania tremy

      Jak pokonać stres na scenie? 5 kroków do opanowania tremy

      Jak zagrać na gitarze "Nie płacz Ewka"

      Jak zagrać na gitarze "Nie płacz Ewka"

      Music Export Poland podsumowuje pomoc dla muzyków

      Music Export Poland podsumowuje pomoc dla muzyków

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Jak zagrać utwór Pilichowskiego "Vandal" - video

      Jak zagrać utwór Pilichowskiego "Vandal" - video

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - bas

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 2)

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 2)

    • Chwyty gitarowe
      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

  • Narzędzia
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Gry Muzyczne
    • Generator Akordów
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Słownik Gitarzysty
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • Audiostacja
    • EHX
    • Firma Muzyczna
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Music Dealer
    • Riff
    • Sound Service
    • SoundTrade
    • W-Music Distribution
    • Yamaha
    • Zibi
  • Magazyn TG
    • Najnowszy numer
    • TopStudio
    • Zamów prenumeratę
      • Prenumerata dwuletnia
      • Prenumerata półroczna
      • Prenumerata roczna
    • Numery archiwalne
    • Gdzie kupić?
    • Redakcja
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Instagram
    • RSS
Test gitary akustycznej Yamaha A3R
Home
Testy

Test gitary akustycznej Yamaha A3R

12 lutego 2013 Redakcja | TopGuitar Redakcja | TopGuitar 3787

Przeczytaj również

Jak zmienić struny w gitarze akustycznej - krok po kroku
Jak zmienić struny w gitarze akustycznej - krok po kroku
Yamaha THR30IIA Wireless - test
Yamaha THR30IIA Wireless - test

     Yamaha jest szeroko znanym producentem gitar akustycznym od lat cenionym za jakość brzmienia swoich gitar. Nowa gitara akustyczna Yamaha A3R wchodząca w skład serii A została zaprojektowana dla pracujących muzyków, aby zapewnić im dobre brzmienie zarówno podczas gry akustycznej, jak i z wykorzystaniem nagłośnienia.

Yamaha A3R

Niepodważalnie największe atuty gitary akustucznej Yamaha A3R to jakość wykonania, jakość brzmienia zarówno akustycznego, jak i przez system SRT.

     Na sukces gitar koncernu z Hamamatsu składa się wiele czynników. Nie bez znaczenia jest fakt, że Yamaha od lat jest producentem bardzo wysokiej jakości urządzeń studyjnych, a to niewątpliwie umożliwiło opracowanie i wyprodukowanie wysokiej jakości autorskiego preampu, jaki zastosowano w prezentowanym w niniejszym teście modelu gitary Yamaha A3R. Ponadto firma nadal jest czołowym producentem najwyższej klasy akustycznych gitar klasycznych. Ich manufakturę nadal opuszczają wybitne gitary klasyczne, które powstają przy użyciu wyłącznie lutniczych metod. Od lat sześćdziesiątych pracują tam znakomici lutnicy wykształceni przez hiszpańskich mistrzów. Jednym z najsłynniejszych muzyków współpracującym z japońskimi lutnikami był sam mistrz Andrés Segovia grający na legendarnych dzisiaj modelach GC71 i GC70. Byli też Baden Powell i Paco de Lucia, z którymi Yamaha ściśle konsultowała swoje gitary. Jest to fakt nie bez znaczenia, gdyż doświadczenia, jakie zdobyli japońscy lutnicy na gruncie klasycznym, zostały zaadaptowane do produkcji nowoczesnych gitar akustycznych, co w połączeniu z nowoczesną wiedzą inżynieryjną oraz doświadczeniem w opracowywaniu studyjnego sprzętu audio pozwoliło im kompleksowo rozwiązać wszelkie bolączki koncertującego dzisiaj gitarzysty akustycznego. Znakomitą rekomendacją niech będzie fakt, że obecnie oficjalnym endorserem ręcznie robionych gitar akustycznych Yamaha jest Joe Bonamassa.

Yamaha A3R

Pudło rezonansowe tej gitary akustycznej zostało pokryte lakierem na wysoki połysk, natomiast mahoniowy gryf ma matowe wykończenie.

Budowa gitary akustycznej Yamaha A3R

Doświadczenia, jakie zdobyli japońscy lutnicy na gruncie klasycznym, zostały zaadaptowane do produkcji nowoczesnych gitar akustycznych, co w połączeniu z nowoczesną wiedzą inżynieryjną oraz doświadczeniem w opracowywaniu studyjnego sprzętu audio pozwoliło im kompleksowo rozwiązać wszelkie bolączki koncertującego dzisiaj gitarzysty akustycznego.

    Do testu otrzymałem instrument nienowy, już wyraźnie ograny i to – jak mogę przypuszczać – przez niejednego gitarzystę. To o tyle cenna rzecz, że mogłem sprawdzić, jak zachowuje się ten model po przejściach. Poznałem też cenę testowanej gitary Yamaha A3R i test w dużej mierze oparłem na stosunku jakości do ceny. Pudło rezonansowe to klasyczny dreadnought z zaokrąglonym wycięciem typu weneckiego. Byłem bardzo zaskoczony faktem, że boczki oraz tył zostały wykonane z litego drewna palisandrowgo palisandru – przyznam, że w tej klasie cenowej instrumentów jest to bardzo rzadkie. Ponadto do budowy płyty wierzchniej pudła rezonansowego wykorzystano świerk sitkajski. Świerk ma równe i gęste usłojenie – nawet do dwudziestu słojów na 1 cm. W naturalny sposób zagęszczenie rozrzedza się bliżej krawędzi pudła i tam sięga do około ośmiu słojów na 1 cm. Użycie dobrego materiału rezonansowego nie przesądza jednak o dobrym brzmieniu. Grałem na świetnie brzmiących gitarach, w których płyta miała usłojenie rzędu cztery słoje na 1 cm, niemniej jednak im gęściej, tym lepiej. Użycie litego oraz litego i gęstego świerku pozwala przypuszczać, że gitara będzie brzmiała dobrze.

Yamaha A3R

Boczki oraz tył wykonano z litego palisandru – w tej klasie cenowej instrumentów jest to bardzo rzadkie i Yamaha A3R otrzymuje od nas duży plus.

    Jak wspomniałem na wstępie, gitara wyglądała na dość mocno eksploatowaną, mimo to pudło rezonansowe zachowało parametry, tzn. płyta rezonansowa nie miała oznak zapadania się ani odkształcenia w okolicach mostka nie znalazłem też śladów odkształceń ożebrowania w innych newralgicznych miejscach. Gryf nie zapadł się w głąb pudła, nadal był stabilny i bardzo dobrze utrzymał optymalną akcję strun, a to – jak wiadomo – jest często zmorą wszystkich gitarzystów akustycznych. Instrument najprawdopodobniej nie był regulowany od czasu, kiedy opuścił fabrykę – tym lepiej, bo jeśli raz uzyskał perfekcyjne ustawienie, które trzyma do teraz, to możemy się spodziewać długiego i bezproblemowego okresu użytkowania instrumentu. Plastikowe siodełko w mostku ma jeszcze spory zapas możliwości obniżenia strun, ale póki co nie jest to potrzebne.

Yamaha A3R

Instrument leży w rękach bardzo dobrze, a profil gryfu, radius oraz grubość w połączeniu z utrzymaną optymalną akcją strun sprawiają, że gra na gitarze Yamaha A3R jest prawdziwą przyjemnością.

     Dookoła pudła rezonansowego poprowadzono binding będący bardzo estetycznym połączeniem kilkuwarstwowej żyłki celuloidowej oraz jasnobrązowego drewna mahoniowego, wyraźnie odcinającego się od ciemnobrązowego palisandru na bokach i płycie spodniej. Pudło rezonansowe tej gitary zostało pokryte lakierem na wysoki połysk, natomiast mahoniowy gryf ma matowe wykończenie. Wykonana z jaśniejszych odmian hebanu podstrunnica pasuje do hebanowego mostka, naniesiono na nią małe kropkowe markery z masy perłowej. Z masy perłowej wykonano również logo Yamahy na główce. Główka gryfu oraz stopka są doklejane.

Yamaha A3R

Autorski Yamaha SRT System63 Modeling Preamp zapewni jak najlepsze wzmocnienie akustycznego dźwięku gitary.

Brzmienie gitary akustycznej Yamaha A3R

SRT jest wybawieniem dla wszystkich chcących mieć dobry dźwięk gitary akustycznej, wolny od sprzężeń i kłopotów, jakie występują podczas stosowania mikrofonów zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych. To ogromna wygoda na scenie, a w warunkach studyjnych można i należy korzystać z bardzo dobrej jakości brzmienia akustycznego, jakim dysponuje Yamaha A3R.

     Instrument leży w rękach bardzo dobrze, a profil gryfu, radus oraz grubość w połączeniu z utrzymaną optymalną akcją strun sprawiają, że gra na Yamaha A3R jest prawdziwą przyjemnością. Progi nabite są precyzyjnie i należycie wypolerowane. Ich grubość i wysokość to dzisiejszy standard (około 2 mm szerokości oraz około 1,2 mm wysokości). Gitara pozwala na dosyć głośną grę akustyczną i jest to zasługą zarówno ustawienia, bo struny nie obijają się o progi, jak i bardzo dobrej konstrukcji pudła rezonansowego. Dźwięk jest klarowny, czysty, z ładnym dołem, jest przy tym sprężysty i ma ten charakterystyczny brylantowy poblask. Instrument wybrzmiewa ładnie i równo.

Yamaha A3R

Główka Yamahy A3R

     Konstrukcja typu dreadnought ma swój idiom brzmienia, szczególnie w wersji palisander, świerk i mahoń. Yamaha A3R jest instrumentem, który bardzo dobrze się w ten idiom wpisuje nie tylko samym charakterem brzmienia, ale też jego jakością aspirującą do klasy high-end. Brzmienie akustyczne testowanego modelu to niewątpliwie jego atut, ale nie jedyny, bo Yamaha zadbała o to, aby jakość dźwięku można było przenieść na systemy nagłaśniające. Służy temu autorski wbudowany Yamaha SRT System63 Modeling Preamp. Jest to zaawansowany układ elektroniczny umożliwiający połączenie brzmienia przetwornika piezoelektrycznego ukrytego pod mostkiem oraz kompletnie cyfrowo przetwarzanego sygnału emulującego brzmienia gitary z wykorzystaniem wysokiej jakości mikrofonów studyjnych.

Yamaha A3R

Dookoła pudła rezonansowego poprowadzono binding będący bardzo estetycznym połączeniem kilkuwarstwowej żyłki celuloidowej oraz jasnobrązowego drewna mahoniowego.

     Skrót SRT odnosi się do Studio Response Technology – przyznam, że technologia ta czyni z testowanego Yamaha A3R bardzo uniwersalne i imponujące narzędzie. Ukryty pod siodełkiem przetwornik SRT ma niezależny element piezo dla każdej struny. Sygnał doprowadzony do umieszczonego na bocznej ściance preampu może zostać zmiksowany z jednym z sześciu cyfrowych algorytmów mikrofonów. W odróżnieniu od stosowanych często połączeń piezo plus mikrofon wewnętrzny tutaj znacznie zredukowano problem sprzęgania się gitary podczas pracy z nagłośnieniem. Powód jest prosty: gitara nie ma wbudowanego prawdziwego mikrofonu, a brzmienie pochodzi z emulacji DSP. Do zbudowania algorytmów Yamaha nagrywała gitarę akustycznie w studyjnych warunkach przez mikrofony Neumann U67, Neumann KM56 oraz Royer R-122. Koncepcją było zbudowanie emulacji brzmienia tej konkretnej gitary w studiu poprzez wybrane, chyba najlepsze obecnie mikrofony. Na panelu preampu przełącznik SRT 123 pozwala dokonać wyboru jednego z trzech mikrofonów, każdy z nich może ponadto pracować w dwóch trybach: szerokim oraz skupionym (focus – około 30 cm od gitary, wide – około 1,2 do 1,5 m od gitary). Regulacja resonance umożliwia dodanie rezonansu, tzw. powietrza, do dźwięku i stosownie do potrzeb uzyskać bardziej lub mniej dudniący dźwięk. Zastosowanie technologi modellingowych w preampach onboard jest znakomitym rozwiązaniem. Nie znoszę dźwięku przetwornika piezoelektrycznego; jest płaski, bezduszny i jakościowo bezwartościowy. Takie rozwiązanie jak SRT jest wybawieniem dla wszystkich chcących mieć dobry dźwięk gitary akustycznej, wolny od sprzężeń i kłopotów, jakie występują podczas stosowania mikrofonów zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych. To ogromna wygoda na scenie, a w warunkach studyjnych można i należy korzystać z bardzo dobrej jakości brzmienia akustycznego, jakim dysponuje Yamaha A3R.

Yamaha A3R

Yamaha A3R, widok poprzez otwór rezonansowy w pudle gitary

Ogólna ocena testu Yamahy A3R

Niepodważalnie największe atuty testowanego Yamaha A3R to jakość wykonania, jakość brzmienia zarówno akustycznego, jak i przez system SRT. Musimy dodać do tego uniwersalność oraz świetną grywalność tej gitary. Wszystko to w odniesieniu do niewygórowanej ceny sprawia, że ten instrument w rękach wielu gitarzystów ma szansę stać się podstawowym narzędziem pracy na scenie.

     Dodatki w postaci wbudowanego tunera oraz automatycznej redukcji sprzężeń to tylko wisienki na torcie. Niepodważalnie największe atuty testowanej gitary akustycznej Yamaha A3R to jakość wykonania, jakość brzmienia zarówno akustycznego, jak i przez system SRT. Musimy dodać do tego uniwersalność oraz świetną grywalność tej gitary. Wszystko to w odniesieniu do niewygórowanej ceny sprawia, że ten instrument w rękach wielu gitarzystów ma szansę stać się podstawowym narzędziem pracy na scenie.

Yamaha A3R

Gitara akustyczna Yamaha A3R

testował: Grzegorz Ufnal
Gitara akustyczna Yamaha A3R, cena: ok. 3 795 PLN
sprzęt dostarczył: pl.yamaha.com
strona producenta: www.yamaha.com

  • Tags
  • gitara
  • gitara akustyczna
  • YAMAHA – Testy sprzętu i newsy

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Korn zagra w Polsce z dawnym gitarzystą Headem
Previous article Kolumny Mesa Boogie Traditional Power House
Redakcja | TopGuitar

Redakcja | TopGuitar

Magazyn TopGuitar to opiniotwórczy Magazyn, skierowany do profesjonalnych gitarzystów i basistów oraz wszystkich miłośników gitary i muzyki gitarowej. Publikowany od 2005 r.

INNE

Blackstar Live Logic – test Testy
25 marca 2021

Blackstar Live Logic – test

Orange Terror Stamp - test Testy
20 marca 2021

Orange Terror Stamp - test

Blackstar ID: Core V3 Stereo 40 - test Testy
19 marca 2021

Blackstar ID: Core V3 Stereo 40 - test

Yamaha THR30IIA Wireless - test Testy
19 marca 2021

Yamaha THR30IIA Wireless - test

Electro-Harmonix Oceans 12 Dual Stereo Reverb Testy
31 grudnia 2020

Electro-Harmonix Oceans 12 Dual Stereo Reverb

NUX Loop Core Deluxe Testy
30 października 2020

NUX Loop Core Deluxe

Markbass Little Mark Vintage D2 Testy
30 października 2020

Markbass Little Mark Vintage D2

Electro-Harmonix Triple Foot Controller Testy
14 października 2020

Electro-Harmonix Triple Foot Controller

Electro-Harmonix Cntl Knob Static Expression Pedal Testy
5 października 2020

Electro-Harmonix Cntl Knob Static Expression Pedal

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
10 kwietnia 17:05
Newsy

Gojira uruchamia „operację Amazonia”, pod młotek idą unikatowe instrumenty!

10 kwietnia 10:47
Imprezy

Gitarowy Rekord Świata z nową datą – gitarzyści spotkają się 19 czerwca na wrocławskiej Pergoli i w sieci!

9 kwietnia 15:22
Newsy

Dwie jubileuszowe gitary Gibson na 60-lecie modelu SG

9 kwietnia 12:23
TopSpecial

Najlepszy metronom na Androida – zestawienie Top 5

9 kwietnia 9:46
Artyści

Gitarowa gwiazda YouTube’a Bernth ogłasza wydanie debiutanckego albumu „Elevation”

9 kwietnia 8:12
Newsy

Matt Bellamy wyda solowy album “Cryosleep” na tegoroczny Record Store Day

8 kwietnia 13:23
Artyści

Wywiad z Danielem Freybergiem z Bodom After Midnight

8 kwietnia 12:40
Newsy

Andrew Synowiec prezentuje combo Rivera Stage IV

7 kwietnia 15:53
Newsy

Orange Acoustic Pedal – nowy preamp do akustyków

7 kwietnia 14:45
Newsy

Duesenberg Senior – nowa gitara elektryczna

7 kwietnia 11:07
Newsy

Gwiazdy z Kings of Quarantine ponownie zbierają kasę dla techników scenicznych

7 kwietnia 9:54
Newsy

Epiphone Brendon Small GhostHorse Explorer

7 kwietnia 8:49
Artyści

Philippe Drouin podjął walkę i w trzy lata po wypadku nauczył się grać leworęcznie

6 kwietnia 13:28
Imprezy

Guns N’ Roses wracają do Polski w 2022 roku

6 kwietnia 9:50
Newsy

Zmiany w Gibson Brands – Cesar Gueikian prezydentem marki

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2021. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press

Cookies

Ta strona używa plików cookies (niezbędne do prawidłowego działania). Więcej informacji