• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      17-minutowy utwór "Abnormal Road" zapowiada nową EP-kę prog-rockowego zespołu ATAN

      17-minutowy utwór "Abnormal Road" zapowiada nową EP-kę prog-rockowego zespołu ATAN

      T-Pain umieścił na płycie porywającą wersję "War Pigs" z repertuaru Black Sabbath

      T-Pain umieścił na płycie porywającą wersję "War Pigs" z repertuaru Black Sabbath

      Hugo Fabbri z zespołu Fuzzy Vox i Yamaha RSS20

      Hugo Fabbri z zespołu Fuzzy Vox i Yamaha RSS20

      Stu Hamm przepytany przez firmę Markbass

      Stu Hamm przepytany przez firmę Markbass

    • Newsy sprzętowe
      Gibson Billie Joe Armstrong Les Paul Junior

      Gibson Billie Joe Armstrong Les Paul Junior

      Blackstar Debut 50R – nowe combo gitarowe

      Blackstar Debut 50R – nowe combo gitarowe

      JOYO BSK-40 – nowe combo dla instrumentów akustycznych

      JOYO BSK-40 – nowe combo dla instrumentów akustycznych

      Limitowana gitara Chris Stapleton Frontier firmy Epiphone

      Limitowana gitara Chris Stapleton Frontier firmy Epiphone

    • TopVideo
      Wredrock - The Look (Roxette cover)

      Wredrock - The Look (Roxette cover)

      Gwiazdy rocka zagrały w wyjątkowej reklamie przygotowanej na Super Bowl

      Gwiazdy rocka zagrały w wyjątkowej reklamie przygotowanej na Super Bowl

      Najlepszy jam 2023 roku? Jak do tej pory na pewno - na scenie Joe Satriani, Steve Lukather, Eric Gales i Mateus Asato

      Najlepszy jam 2023 roku? Jak do tej pory na pewno - na scenie Joe Satriani, Steve Lukather, Eric Gales i Mateus Asato

      Bryan Adams - Christmas Time (wideo)

      Bryan Adams - Christmas Time (wideo)

  • Artyści
    • Wywiady
      Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: "Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów"

      Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: "Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów"

      Powrót Banity. Wywiad z Demonem i Daronem z zespołu Frontside

      Powrót Banity. Wywiad z Demonem i Daronem z zespołu Frontside

      Marek Napiórkowski i jego teoria strun - wywiad

      Marek Napiórkowski i jego teoria strun - wywiad

      Gitarzysta Dezertera Robert ”Robal” Matera - wywiad

      Gitarzysta Dezertera Robert ”Robal” Matera - wywiad

    • Artykuły
      Steve Vai o grze Zakka Wylde'a: "Nigdy w życiu nie widziałem muzyka z taką wytrzymałością"

      Steve Vai o grze Zakka Wylde'a: "Nigdy w życiu nie widziałem muzyka z taką wytrzymałością"

      Projekt Imienowski Jazz Set interpretuje Beatlesówi na jazzowo i wydaje płytę

      Projekt Imienowski Jazz Set interpretuje Beatlesówi na jazzowo i wydaje płytę

      Joe Bonamassa w obronie Jimmy'ego Page'a: "Był talentem, który zdarza się raz na pokolenie”.

      Joe Bonamassa w obronie Jimmy'ego Page'a: "Był talentem, który zdarza się raz na pokolenie”.

      Wolfgang Van Halen został zapytany, jakiej muzyki słucha. Odpowiedział: „Meshuggah"

      Wolfgang Van Halen został zapytany, jakiej muzyki słucha. Odpowiedział: „Meshuggah"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Symbolical – „Natura” (recenzje)

      Symbolical – „Natura” (recenzje)

    • TopLegendy
      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Katie Melua już 12 kwietnia zagra w Gdyni!

      Katie Melua już 12 kwietnia zagra w Gdyni!

      Plini, Żytecki, Owane i Gadiner już jutro zagrają pierwszy z dwóch koncertów w Polsce

      Plini, Żytecki, Owane i Gadiner już jutro zagrają pierwszy z dwóch koncertów w Polsce

      Skillet już w kwietniu zagra dwa koncerty w Polsce

      Skillet już w kwietniu zagra dwa koncerty w Polsce

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Zespół Ketha zagrał w rzeszowskim pubie Underground. Wykonali swoją płytę "Wendigo"   

      Zespół Ketha zagrał w rzeszowskim pubie Underground. Wykonali swoją płytę "Wendigo"  

      Cancer Culture Polska 2022 - fotorelacja z koncertu

      Cancer Culture Polska 2022 - fotorelacja z koncertu

      VADER - Revelations of the Wicked tour 2022

      VADER - Revelations of the Wicked tour 2022

      Markowe Zaduszki Jazzowe - Marek Stryszowski i Przyjaciele w Wielickim Centrum Kultury - fotorelacja

      Markowe Zaduszki Jazzowe - Marek Stryszowski i Przyjaciele w Wielickim Centrum Kultury - fotorelacja

    • Patronat TopGuitar
      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

      Spektakularne show Lordi we Wrocławiu. Fińska gwiazda metalu wystąpi podczas Gitarowego Rekordu Świata i 3-Majówki

      Spektakularne show Lordi we Wrocławiu. Fińska gwiazda metalu wystąpi podczas Gitarowego Rekordu Świata i 3-Majówki

      Już za kilka dni 5 edycja Polish Ukulele Festival. Oznacza to, że wiosna coraz bliżej!

      Już za kilka dni 5 edycja Polish Ukulele Festival. Oznacza to, że wiosna coraz bliżej!

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Kolumny Markbass MB58R 102 P oraz 102 XL P - prezentacja

      Kolumny Markbass MB58R 102 P oraz 102 XL P - prezentacja

      Markbass Strings Ultimate Series Nickel Plated Steel 040 – 120 - test strun do pięciostrunowej gitary basowej

      Markbass Strings Ultimate Series Nickel Plated Steel 040 – 120 - test strun do pięciostrunowej gitary basowej

      Markbass Little Mark 58R - flagowy wzmacniacz basowy

      Markbass Little Mark 58R - flagowy wzmacniacz basowy

      Porównanie kolumn Markbass MB58R 102 Pure, MB58R 102 Energy i MB58R 102 P

      Porównanie kolumn Markbass MB58R 102 Pure, MB58R 102 Energy i MB58R 102 P

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

    • TopSpecial-Zestawienia
      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Jurek Owsiak (WOŚP): „Nie chcemy, by w przyszłości festiwal był biletowany”.

Jurek Owsiak (WOŚP): „Nie chcemy, by w przyszłości festiwal był biletowany”.

26 lipca 2021 Michał Wawrzyniewicz | TopGuitar 24430

Przeczytaj również

Pusz Guitars przekazał na licytację WOŚP wyjątkową, ręcznie malowaną gitarę
Pusz Guitars przekazał na licytację WOŚP wyjątkową, ręcznie malowaną gitarę
Nie zadzieraj z ubłoconymi fanami - zasada, którą złamał Green Day
Nie zadzieraj z ubłoconymi fanami - zasada, którą złamał Green Day

Na chwilę przed startem 27. edycji festiwalu Pol’and’Rock porozmawialiśmy z głównym dowodzącym imprezy i prezesem Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – Jurkiem Owsiakiem – o logistyce związanej z organizacją wydarzenia w dobie pandemii, zmianie lokalizacji, a także wspomnieniach z amerykańskiego Woodstocku.

 

Michał Wawrzyniewicz: W tym roku festiwal Pol’and’Rock odbędzie się w otwartej przestrzeni, za to w nowym miejscu i z limitem uczestników, podyktowanym sytuacją pandemiczną. Jak wyglądała logistyka, szczególnie w kwestii wyboru miejsca i zmiany lokalizacji z Kostrzyna nad Odrą na lotnisko Makowice-Płoty?

Jurek Owsiak: To jest tak, że Kostrzyn nad Odrą ma swoje problemy logistyczne w związku z przebudową mostu kolejowego oraz w przyszłym roku będzie dochodziła do tego rozbudowa obwodnicy wokół miasta. To niesie ze sobą naprawdę duże utrudnienia, jeśli chodzi o transport, dotarcie do miejsca, w którym byliśmy co roku do tej pory. Więc kiedy my zabraliśmy się za organizację tegorocznego festiwalu — a było to w marcu, to jak my i czytelnicy cofniemy się do tamtego czasu, to wtedy był ogólnokrajowy lockdown. Nikt w ogóle nie myślał o koncertach, ponieważ nikt nie był pewny tego, co będzie jutro, pojutrze. Ogromna ilość biznesów była pozamykana, a więc myślenie, że jeszcze będziemy robili festiwal, było wtedy myśleniem bardzo mocno na wyrost.

My podjęliśmy się jednak takiej pracy wychodząc z założenia, że logistyka festiwalu, tak jak do tej pory robiliśmy to w Kostrzynie nad Odrą, to jest tak potężne wyzwanie, że nie chcieliśmy tracić ani minuty. Dopóki nie będziemy uruchamiali pieniędzy, to po prostu logistycznie się do tego przygotowujemy. Nasza wizyta w Kostrzynie nad Odrą z początkiem tego roku spotkała się ze stanowiskiem miasta: „słuchajcie, dzisiaj to nie myślcie o imprezie masowej, nie wydam na to zgody, bo obecnie mamy lockdown”, i wtedy oczywiście trudno było wymagać od kogokolwiek jakiejkolwiek innej decyzji. Wtedy, wiedząc o tym, że ten rok byłby trudny z dojazdem ludzi itd., zaczęliśmy szukać miejsc, gdzie moglibyśmy ten nasz festiwal mimo wszystko postawić.

2020.08.01 – Najpiękniejsza Domówka Świata, fot. mat. prom. organizatora

Pierwsze, co nam przyszło do głowy, to były lotniska, których jest strasznie dużo w Polsce, tych miejsc w kraju jest sporo, cała zachodnia Polska, która była wyposażona w te lotniska dla wojsk radzieckich, polskich itp., ma pozostawioną tę infrastrukturę. Zazwyczaj te lotniska to nie są zbyt ładne miejsca, ponieważ są dość mocno zdewastowane, chyba, że są używane i działają do dziś. Nagle trafiliśmy na lotnisko Makowice-Płoty i to było zdjęcie, patrzymy: kawał ziemi, otoczony lasami – jedziemy! Przyjechaliśmy tutaj, oczarowało nas – to było miejsce wręcz stworzone, żeby zrobić jakiś duży koncert – Rolling Stonesów lub U2 – bo to jest wielki teren i jakby logistycznie idealnie przystosowany, żeby taki koncert zrobić. Mówię logistycznie idealny, ponieważ tu wszystko trzeba dowieźć, ale nie wjedziesz z tym przez góry, doliny, jedynie trzeba z tym wszystkim przyjechać. I od słowa do słowa zaczęliśmy rozmawiać, okazało się, że ta ziemia należy do syndyka masy upadłościowej, bo ktoś ją kupił i potem zbankrutował. Potem w maju była wizyta w mieście i burmistrz Płot, Radosław Mackiewicz, odniósł się do tego od razu bardzo pozytywnie. Powiedział: „słuchajcie, czekam jakie będą ustalenia państwa na temat odblokowania imprez, do nich się dostosuję i w takim razie witam bardzo serdecznie, przygotowujcie się, z mojej strony jest ogromny zapał”. Zaraz potem pojawiło się rozporządzenie, że można organizować koncert pod warunkiem, że są to osoby zaszczepione plus 250 osób niezaszczepionych, i wtedy my mocno ruszyliśmy, ogłaszając, że organizujemy koncert dla 20 000 osób.

Przed chwilą zresztą odebraliśmy dokumenty od burmistrza na organizację pola festiwalowego, który to decyduje, czy impreza się odbędzie i jaki będzie miała status. I powiem, że w tych trudnych, „covidowych” czasach, wszystkie rozmowy były niezwykle rzeczowe, zarówno w urzędzie marszałka, jak i urzędzie wojewody, w którym wczoraj mieliśmy takie ostateczne spotkanie z wszystkimi służbami. Wszystkie opinie rewelacyjne, powiedziałbym tak: WOŚP zbudowała w Polsce absolutnie profesjonalny wymiar rock&rolla, ale taki z najwyższej półki. Mówię to siedząc teraz przy swoim kamperze, widząc tył sceny, całe ogromne pole, na którym są już zbudowane najróżniejsze obiekty. Można to tylko porównać z największymi, najpiękniejszymi festiwalami na świecie, ponieważ ta infrastruktura jest światowa – to nie jest nic zastępczego. To nie jest rusztowanie budowlane, tylko to jest Scena przez duże S, w Polsce jest kilka firm, które stawiają sceny z prawdziwego zdarzenia, kilka firm, które robią super nagłośnienie, firmy, które postawią światło z najwyższego poziomu. Jest kilka firm, które zabezpieczą urządzenia sanitarne, z najwyższego pionu, ponieważ są to firmy, które obsługują wojska układu NATO, kiedy w Polsce są manewry. Więc infrastruktura jest absolutnie topowa.

WOŚP zbudowała w Polsce absolutnie profesjonalny wymiar rock&rolla, ale taki z najwyższej półki. Mówię to siedząc teraz przy swoim kamperze, widząc tył sceny, całe ogromne pole, na którym są już zbudowane najróżniejsze obiekty. Można to tylko porównać z największymi, najpiękniejszymi festiwalami na świecie, ponieważ ta infrastruktura jest światowa – to nie jest nic zastępczego. To nie jest rusztowanie budowlane, tylko to jest Scena przez duże S, w Polsce jest kilka firm, które stawiają sceny z prawdziwego zdarzenia, kilka firm, które robią super nagłośnienie, firmy, które postawią światło z najwyższego poziomu. Jest kilka firm, które zabezpieczą urządzenia sanitarne, z najwyższego pionu, ponieważ są to firmy, które obsługują wojska układu NATO, kiedy w Polsce są manewry. Więc infrastruktura jest absolutnie topowa

Mówię o tym nie bez powodu, bo pierwszy festiwal 27 lat temu był stawiany z rusztowań budowlanych, to była tzw. „scena ukraińska”, która była u nas bodajże przez trzy lata, i na muzyków tam grających sypał się tynk i wapno, bo to po prostu były rusztowania, które po rozebraniu zasuwały potem przy budowach. Dzięki temu, że uparcie i wytrwale powtarzaliśmy, że w tym roku robimy festiwal, mimo jakiegoś idiotycznego hejtu — przygotowania na dzień dzisiejszy pokazują, że jest to pełna profeska. Na tej scenie mógłby zagrać każdy zespół świata. Nie ma tu nic, co mogłoby sprawić, że jakiś zespół wyszedłby i powiedział: „no, ale czegoś mi brakuje”. Nie ma takiej możliwości – kontenery dla artystów, dla ludzi, którzy obsługują ten festiwal, to jest po prostu top. Warunki jak w hotelu pięciogwiazdkowym, zrobione zawodowo. Stąd to miejsce, tylko że proszę wiedzieć o jednym: wszystko musimy przywieźć, wszystko musimy wywieźć – od A do Z. To jest puste pole, tutaj nigdzie wtyczki w nic nie włączymy i nie odkręcimy kranu z wodą. To wszystko musimy przywieźć i to jest taką najbardziej trudną stroną logistyczną, ale mamy to zapewnione, żeby tej wody w żadnym momencie nigdzie nie zabrakło. W związku z tym też wiemy, że możemy to zrobić. Jest taki festiwal „Burning Man” w USA, który odbywa się na pustyni, tam również musisz wszystko przywieźć, w nic się nie wepniesz. Także to pokazuje, że można to zrobić, a my udowadniamy całemu światu, że to jest publiczność zahartowana, że ci, którzy tu się wybierają, wiedzą, gdzie jadą. Uprzedzamy: załóżcie coś ciepłego, bo noce są chłodne, ten mróz tu od rzeki ciągnie, ale cała reszta to jest wymiar absolutnie topowy, jeżeli chodzi o festiwal, o jego wizerunek i wszystko, co się na to składa. Jesteśmy gotowi, żeby to odpalić za kilka dni.

Gdy w maju byliście już pewni, że ten festiwal zmaterializuje się w formie plenerowej, jak wyglądała kwestia doboru wykonawców? Wiemy na przykładzie zeszłego roku, że lockdown w oczywisty sposób uniemożliwił przyjazd artystów, szczególnie z zagranicy, którzy nie mogli nawet pojawić się na naszym kontynencie.

Dokładnie tak jak mówisz, logistyka jest tutaj trudna i uwarunkowana właśnie tymi sprawami covidowymi. Limp Bizkit potwierdził rok temu, że będzie na naszym festiwalu, podobnie w tym roku potwierdzili, że jak tylko sytuacja wróci do normy, chcą u nas zagrać. Stany Zjednoczone są odcięte, Australia, z której mieliśmy niesamowitą kapelę – King Gizzard & the Lizard Wizard – pierwszy raz byliby w Polsce, ale nie mogą po prostu latać. Anglicy nie mogą, bo wracając, muszą mieć 10-dniową kwarantannę, w związku z tym to ich wycięło, tak jak i naszych fanów festiwalu, czyli Polaków, którzy pracują i mieszkają na Wyspach, którzy mówią: „kurna, Jurek, no nie możemy sobie na te dziesięć dni pozwolić”. Dlatego szukamy wśród rodzimych kapel, szukamy wśród kapel, które są dostępne z Europy i mogą u nas być i tak to się układa. Telefony, przypomnienie, nie ukrywam, że jedziemy tak jakby po swoich klimatach – czy to jest zespół Tabu, czy Łydka Grubasa, czy Bokka, Kasia Kowalska, Renata Przemyk – tutaj jakby nie odkrywamy jakiegoś niesamowitego spektrum absolutnie przebojowych wykonawców, to są wszystko artyści, których znamy i którzy występowali u nas, ale ludzie, biorąc wejściówki, nawet nie pytali się, kto będzie grał. Po prostu chcą być razem z nami.

Ja myślę, że takie festiwale, jak: Jarocin, Czochraj Bobra, Reagge w Ostródzie, to są festiwale, które muszą sprzedać bilety, muszą zapewnić tam atrakcje. Jakkolwiek, ludzie mówią, że po prostu są spragnieni, żeby być na koncercie, nieważne kto będzie grał, po prostu chcemy tam być. Ale to były telefony do wszystkich tych naszych przyjaciół, z którymi nam się dobrze gra, z pytaniem, czy przede wszystkim będą mieli ochotę. Później jest oczywiście Internet, który buduje festiwal od wielu lat, a więc cała nasza ekipa szukająca muzyków, głównie Bartek Stolarek, który się tym zajmuje. To on co raz podrzuca mi, każdego dnia mówi: „posłuchaj tego, tego, tego”, no i z tego słuchania nagle się okazuje, że mamy zespół Igorrr z Francji — muzyka niesamowita, połączenie wszelkich stylów, jak swego czasu Shaka Ponk, gdzie ta muza mile tak wszystkich zakręca. Morgane Ji to jest śpiewająca pani, która pochodzi gdzieś z wysp obok Madagaskaru, i tylko dzięki sieci ją widzimy, piszemy do niej, czy nie chciałaby zagrać na festiwalu. Jest jeszcze kapela Jahcoustix, do których jak się odezwaliśmy, to byli zadowoleni, że w ogóle ktoś się z nimi kontaktuje, jest to życie, pamiętają nasz festiwal [zespół wystąpił na festiwalu w 2011 roku – przyp. MW]. Czy Dirty Shirt, to jest kapela z Rumunii, którą myśmy już zabukowali rok temu, potem przyszedł Covid, ale to jest kapela, które gra metalowo, ale i folkowo, dają do wiwatu nieźle. Ale także takie zespoły, które pojawią się pierwszy raz, a z czego jestem bardzo zadowolony, bo dzwoniąc do zespołu Hańba! usłyszałem takie zdziwienie: „o Jezu, naprawdę chcecie nas zaprosić?” – no tak! To jest także dawno niegrany na naszym festiwalu zespół Dżem, o którym wiemy, że się zupełnie sprawdza. Czy Dubioza Kolektiv – to są Bośniacy, ludzie, którzy już na festiwalu zaistnieli, ale wiemy, że tym razem zagrają o 23:20, czyli nie otwierają, a kończą festiwal w piątkowy dzień, także to będzie bal niesamowity.

Eeliminacje Pol’and’Rock 27_Jury na scenie_rozpoczęcie_WOSP_autor_Lucyna_Lewandowska

Ale także ważnym jest, co my robimy i jesteśmy w tym konsekwentni bardzo jako organizator festiwalu. Robimy Eeliminacje – i o ile one się nie odbyły w tamtym roku, bo jakby nie było takiej formuły, ale w tym roku to podtrzymaliśmy. To jest też tak, że dla tych wszystkich, którzy gdzieś w naszą stronę słali najróżniejsze złe opowieści, to znajdźcie drugich takich organizatorów, którzy to podtrzymali – wszystkie zaproszone kapele, które miały brać udział w Eeliminacjach, zostały ponownie zaproszone w tym roku i chyba tylko jedna wypadła z jakichś przyczyn obiektywnych. Wszystkie inne zagrały, i nagle z tych wszystkich ludzi, czy to jest: Nietrzask, WaluśKraksaKryzys, Decadent Fun Club, Cheap Tobacco, From Today, Kosmodrom, No Logo – to są zespoły, które zagrały na Eeliminacjach i teraz będą grały na Dużej Scenie festiwalu.

Mimo, że w tym roku mamy jedną — Dużą Scenę — to jest ta różnica, ale grają, tutaj jest ta konsekwencja, tu nic nie przepadło, nic nie uciekło. Eeliminacje to jest ten budulec, który tworzy festiwal. Ale to, co powiedziałem wcześniej, najpiękniejsze było to, że ludzie rezerwowali wejściówki, nie wiedząc jeszcze, kto będzie grał. Do tego jeszcze dochodzą koncerty na ASP, gdzie jest i Kapela ze wsi Warszawa, i chociażby muzyka jazzowa – EABS, która już u nas była, ale to jest nasza współpraca z Jazz Forum, już któryś raz Tides From Nebula – to jest po prostu niesamowita muza, świetnie się sprawdzająca. Trupa Trupa czy Conga Line to są takie atmosferyczne koncerty, które przypominam – wszystkie rejestrujemy, i potem z ASP mamy te koncerty na płytach, tak jak Kasia Kowalska, piękny koncert Urszuli, klimatyczny występ Renaty Przemyk, której koncert z ASP już wydaliśmy, a tym razem zagra u nas na Dużej Scenie. Więc dziać się będzie dużo, mocno i wszystkie te style muzyki przez te cztery dni prześledzimy, od rana do wieczora.

1 of 3
  • Tags
  • Jurek Owsiak
  • Pol'and'rock
  • Woodstock
  • wosp

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Kirk Hammett i Rob Trujillo wykonali "My Friend of Misery"... na jazzowo
Previous article Jak powstał efekt Tech 21 Steve Harris SH1 – historia i ciekawostki

Michał Wawrzyniewicz | TopGuitar

INNE

45 lat przetwornika Palathetic firmy Takamine TopSpecial
22 marca 2023

45 lat przetwornika Palathetic firmy Takamine

Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści! Felietony
29 stycznia 2023

Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses Newsy
5 stycznia 2023

Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych Felietony
31 grudnia 2022

Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku! TopSpecial
22 grudnia 2022

20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

Electro-Voice ZLX-12BT, ZLX-15BT i EVOLVE 50 – przegląd cech i możliwości TopSpecial
2 grudnia 2022

Electro-Voice ZLX-12BT, ZLX-15BT i EVOLVE 50 – przegląd cech i możliwości

Facebookowa Giełda Sprzętu Gitarowego pod egidą TopGuitar ma już 14 000 członków  TopSpecial
24 listopada 2022

Facebookowa Giełda Sprzętu Gitarowego pod egidą TopGuitar ma już 14 000 członków 

Paul Reed Smith o przetwornikach montowanych w gitarach PRS TopSpecial
22 listopada 2022

Paul Reed Smith o przetwornikach montowanych w gitarach PRS

9 ciekawostek o firmie Orange Amplifiers TopSpecial
21 listopada 2022

9 ciekawostek o firmie Orange Amplifiers

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
24 marca 15:05
Artyści

Steve Vai o grze Zakka Wylde’a: „Nigdy w życiu nie widziałem muzyka z taką wytrzymałością”

23 marca 11:39
Newsy

Gibson Billie Joe Armstrong Les Paul Junior

23 marca 8:40
Po godzinach

John Frusciante w mgnieniu oka poradził sobie z problemem podczas solówki

22 marca 16:11
TopSpecial

45 lat przetwornika Palathetic firmy Takamine

22 marca 14:07
Artyści

Projekt Imienowski Jazz Set interpretuje Beatlesówi na jazzowo i wydaje płytę

22 marca 10:30
Newsy

17-minutowy utwór „Abnormal Road” zapowiada nową EP-kę prog-rockowego zespołu ATAN

22 marca 9:11
Sprzęt

Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

22 marca 8:09
Artyści

Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: „Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów”

22 marca 7:59
Imprezy

Katie Melua już 12 kwietnia zagra w Gdyni!

21 marca 11:41
Newsy

Blackstar Debut 50R – nowe combo gitarowe

21 marca 10:40
Artyści

Joe Bonamassa w obronie Jimmy’ego Page’a: „Był talentem, który zdarza się raz na pokolenie”.

20 marca 13:29
Newsy

JOYO BSK-40 – nowe combo dla instrumentów akustycznych

20 marca 10:10
Tygodnik

Tygodnik 11/2023 (243)

20 marca 9:21
Artyści

Wolfgang Van Halen został zapytany, jakiej muzyki słucha. Odpowiedział: „Meshuggah”

19 marca 21:00
Newsy

T-Pain umieścił na płycie porywającą wersję „War Pigs” z repertuaru Black Sabbath

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press