• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Alain Caron przepytany przez firmę Markbass

      Alain Caron przepytany przez firmę Markbass

      Marcin Patrzałek interpretuje "Cry Me A River" w stylu flamenco

      Marcin Patrzałek interpretuje "Cry Me A River" w stylu flamenco

      Kolejne nowe utwory z dwóch nadchodzących płyt Erica Johnsona

      Kolejne nowe utwory z dwóch nadchodzących płyt Erica Johnsona

      Sammy Hagar i Michael Anthony dopuszczeni do rozmów o koncertach w hołdzie Van Halen

      Sammy Hagar i Michael Anthony dopuszczeni do rozmów o koncertach w hołdzie Van Halen

    • Newsy sprzętowe
      Takamine THE60th – wyjątkowa gitara na 60-lecie firmy

      Takamine THE60th – wyjątkowa gitara na 60-lecie firmy

      Blackstar Saint James – nowa seria wzmacniaczy gitarowych

      Blackstar Saint James – nowa seria wzmacniaczy gitarowych

      RCF TRK PRO1 i TRK PRO2 – nowe interfejsy audio

      RCF TRK PRO1 i TRK PRO2 – nowe interfejsy audio

      Gibson Dave Mustaine Songwriter

      Gibson Dave Mustaine Songwriter

    • TopVideo
      Plejada dwunastu kanapowych wymiataczy gra solówki do tego samego podkładu

      Plejada dwunastu kanapowych wymiataczy gra solówki do tego samego podkładu

      Alex S prezentuje Tech 21 PSA 2.0 (wideo)

      Alex S prezentuje Tech 21 PSA 2.0 (wideo)

      To była jedyna taka okazja - May, Iommi i Hetfield razem na scenie

      To była jedyna taka okazja - May, Iommi i Hetfield razem na scenie

      Ostatnie materiały video z Alexi Laiho

      Ostatnie materiały video z Alexi Laiho

  • Artyści
    • Wywiady
      Dariusz ‘Yanuary’ Styczeń z zespołu Thy Disease: "Od 15 lat nie gram w ogóle na gitarach sześciostrunowych"

      Dariusz ‘Yanuary’ Styczeń z zespołu Thy Disease: "Od 15 lat nie gram w ogóle na gitarach sześciostrunowych"

      Eric Johnson opowiada jak nagrania z kaset i taśm szpulowych stały się materiałem na jego dwie nowe płyty

      Eric Johnson opowiada jak nagrania z kaset i taśm szpulowych stały się materiałem na jego dwie nowe płyty

      John Frusciante wspomina pierwsze przesłuchania i przyjęcie do Red Hot Chili Peppers

      John Frusciante wspomina pierwsze przesłuchania i przyjęcie do Red Hot Chili Peppers

      Wywiad z Mårtenem Hagströmem (Meshuggah)

      Wywiad z Mårtenem Hagströmem (Meshuggah)

    • Artykuły
      John Frusciante: "Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen"

      John Frusciante: "Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen"

      Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii

      Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii

      Gwiazdy metalu przybyły na koncert Behemotha

      Gwiazdy metalu przybyły na koncert Behemotha

      Ozzy Osbourne wspomina trasę z Metalliką: "Najbardziej szalony z nich był James. Trzy razy złamał sobie rękę"

      Ozzy Osbourne wspomina trasę z Metalliką: "Najbardziej szalony z nich był James. Trzy razy złamał sobie rękę"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Bartosz "Bratek" Wójcik "The Book Of Life"

      Bartosz "Bratek" Wójcik "The Book Of Life"

      No Brothers "No Brothers II" - recenzja płyty

      No Brothers "No Brothers II" - recenzja płyty

      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

    • TopLegendy
      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Gwiazdy na festiwalu 3-Majówka we Wrocławiu: Morcheeba, Epica, Dire Straits Legacy i inni

      Gwiazdy na festiwalu 3-Majówka we Wrocławiu: Morcheeba, Epica, Dire Straits Legacy i inni

      Super Trio wystąpi w Hard Rock Pubie Pamela w Toruniu

      Super Trio wystąpi w Hard Rock Pubie Pamela w Toruniu

      Alice Cooper po prawie 10 latach powróci do magicznej Doliny Charlotty

      Alice Cooper po prawie 10 latach powróci do magicznej Doliny Charlotty

      Dire Straits Legacy - muzycy Dire Straits na koncercie w Polsce. Takie rzeczy tylko na Gitarowym Rekordzie Świata 2022

      Dire Straits Legacy - muzycy Dire Straits na koncercie w Polsce. Takie rzeczy tylko na Gitarowym Rekordzie Świata 2022

    • Kup bilety
      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Klasz Ov The Sejtans XIII

      Klasz Ov The Sejtans XIII

    • Reportaże i relacje
      Trochę metalowych zdjęć - fotorelacja z koncertów Hate, Thy Disease i Virgin Snatch

      Trochę metalowych zdjęć - fotorelacja z koncertów Hate, Thy Disease i Virgin Snatch

      Lipali, Fish Basket - koncert w krakowskim klubie Zaścianek. Fotorelacja

      Lipali, Fish Basket - koncert w krakowskim klubie Zaścianek. Fotorelacja

      Mamy nowy Gitarowy Rekord Świata, a jego liczba to 7676!

      Mamy nowy Gitarowy Rekord Świata, a jego liczba to 7676!

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

    • Patronat TopGuitar
      Przykładowy plan dnia na 1 maja dla uczestników Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      Przykładowy plan dnia na 1 maja dla uczestników Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

      „Make Music Not War!” Serce z tysiąca gitar dla Ukrainy podczas 20. Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      „Make Music Not War!” Serce z tysiąca gitar dla Ukrainy podczas 20. Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      Gitarowy Rekord Świata ogłasza casting na gitarową osobowość. Przesłuchania już 2 kwietnia we Wrocławiu!

      Gitarowy Rekord Świata ogłasza casting na gitarową osobowość. Przesłuchania już 2 kwietnia we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Markbass Nano Mark II - test

      Markbass Nano Mark II - test

      Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test

      Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test

      Markbass AMS Advanced Modular Cabinet System - test kolumn basowych

      Markbass AMS Advanced Modular Cabinet System - test kolumn basowych

      MarkStrings LongEvo Nickel Plated Steel oraz Stainless Steel - test

      MarkStrings LongEvo Nickel Plated Steel oraz Stainless Steel - test

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Używanie kciuka w akordach - lekcja z Blackstar Potential

      Używanie kciuka w akordach - lekcja z Blackstar Potential

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Rockowy tapping oburęczny - łatwa lekcja z serii Blackstar Potential

      Rockowy tapping oburęczny - łatwa lekcja z serii Blackstar Potential

    • Chwyty gitarowe
      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

  • TopSpecial
    • Felietony
      Rammstein na celowniku rosyjskiej fabryki trolli

      Rammstein na celowniku rosyjskiej fabryki trolli

      Lanny Cordola apeluje o uwagę gitarowego świata - uratujmy te dzieci!

      Lanny Cordola apeluje o uwagę gitarowego świata - uratujmy te dzieci!

      Niekorzystny kontrakt płytowy? Van Morrison znalazł na to sposób

      Niekorzystny kontrakt płytowy? Van Morrison znalazł na to sposób

      Gitara elektryczna a basowa - jak wybrać na czym grać

      Gitara elektryczna a basowa - jak wybrać na czym grać

    • TopLegendy
      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

    • TopSpecial-Zestawienia
      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      Piotr Bienkiewicz wygrał doroczną ankietę kwartalnika Twój Blues w kategorii Gitara Elektryczna

      Piotr Bienkiewicz wygrał doroczną ankietę kwartalnika Twój Blues w kategorii Gitara Elektryczna

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Instagram
    • RSS
D.D. Verni: Chcę słyszeć bas
Home
Artyści
Wywiady

D.D. Verni: Chcę słyszeć bas

29 listopada 2018 Jakub Milszewski | TopGuitar 516

Źródło: Wikimedia Commons / S. Bollmann (CC BY-SA 4.0)

Przeczytaj również

Motörhead "Ace Of Spades" - reedycja
Motörhead "Ace Of Spades" - reedycja
Wspaniała reedycja dla fanów Motorhead!
Wspaniała reedycja dla fanów Motorhead!

Gdyby ktoś zapytał mnie o archetyp metalowego basisty, przez głowę szybko przemknęłoby mi kilka nazwisk: Geezer Butler, Cliff Burton, Steve DiGiorgio, Lemmy, Tom Araya, Steve Harris… Ale w tym zestawie byłby też bez wątpienia D.D. Verni, rutynowany basista thrashmetalowej legendy Overkill, odpowiadający w nim za niskie pasma od zarania, czyli od 1980 roku, a udzielający się także w swoim projekcie The Bronx Casket Co. Tej jesieni ukaże się jednak pierwsza solowa płyta Verniego – „Barricade”, która stała się dobrym pretekstem, by chwilę pogadać z D.D. nie tylko o samym albumie.

Źródło: Wikimedia Commons / S. Bollmann (CC BY-SA 4.0)

Jakub Milszewski: Po co nagrywać płytę obok Overkill i The Bronx Casket Co.?

D.D. Verni: Tak naprawdę to po prostu miałem trochę gotowych piosenek, które mi się podobały, ale nijak nie pasowały do Overkill albo do stylu Bronx Casket Co. Przez jakiś czas brałem pod uwagę założenie kolejnego zespołu, ale w końcu przyszło mi do głowy, że może bardziej będzie pasowało, jeśli wypuszczę to jako solową płytę.

Czy twoje nazwisko na okładce gwarantuje, że więcej osób znających cię z Overkill zwróci na ten album uwagę?

Nie sądzę. Na pewno to nie zaszkodzi, ale te piosenki to tak naprawdę mieszanka moich wszystkich inspiracji zebranych z tych wszystkich lat i wypuszczonych na CD, więc nazwanie tego moim nazwiskiem i uznanie za solową płytę po prostu wydawało się bardziej sensowne.

Na „Barricade” znalazły się kawałki, które pisałeś przez lata. O jak długim czasie mówimy? Z jakiego okresu pochodzi najstarsza część materiału?

Nie aż takie stare, może mają po kilka lat. To nie jest materiał, który ma dziesiątki lat. Poza tym, kiedy już uznałem, że zrobię ten materiał jako solową płytę, kilka z tych piosenek uaktualniłem, przerobiłem, a kilka innych napisałem od zera, żeby cały komplet był w miarę spójny i sprawiał wrażenie, jakby wszystko powstało razem.

„Barricade” to płyta dość daleka od tego, czym na co dzień zajmujesz się w Overkill, bliższa natomiast temu, co grywałeś z The Bronx Casket Co., choć także stylistycznie inna. Od metalowego „Fire Up” czy „The Party of No”, przez punkowe „Miracle Drug”, kojarzące mi się momentami choćby z Misfits, balladę „We Were Young”, do klasycznie rockowego „(We Are) The Broken Bones” – na tym albumie dzieje się sporo. Nie bałeś się, że takie rozstrzelenie stylistyczne może nieso skonfudować fanów?

Nie sądzę… Wiesz, nasi fani to bystrzachy, lubią dobre piosenki. Nie wydaje mi się, żeby kwestia tego, że te piosenki są inne niż w Overkill wpływała na to, że je polubią lub nie. Lubię tworzyć płyty, na których piosenki obstawiają różne bazy i są od siebie nieco inne. Mam nadzieję, że fani też tak do tego podejdą.

Na albumie pojawia się plejada gościnnych gitarzystów – czy to ty decydowałeś jaką piosenkę wysłać konkretnemu gitarzyście, czy dawałeś im jakiś wybór?

Ja decydowałem, ale szczerze mówiąc, nie pisałem konkretnych kawałków z myślą o tym, że wyślę je konkretnym kolesiom… Dopiero kiedy były gotowe, to się nad tym zastanawiałem w paru przypadkach i wysyłałem do konkretnych ludzi, ale przecież tak naprawdę wszyscy z nich są tak świetnymi gitarzystami, że mógłbym im wysłać jakąkolwiek piosenkę i jestem pewien, że zrobiliby z tego zajebistą robotę.

Jak się czujesz jako główny wokalista? Rolę tę pełniłeś już na ostatniej dotychczasowej płycie The Bronx Casket Co. Przyzwyczaiłeś się?

Tak, chyba czuję się z tym już komfortowo – głównie z tym, że pewne rzeczy mogę zaśpiewać, a pewnych nie. Podczas pisania tego materiału często jednocześnie śpiewałem i grałem na gitarze, co chyba pomaga w złapaniu odpowiedniej tonacji i generalnie sprawia, że muzyka i partie wokalne bardziej do siebie pasują.

Czy praca nad tymi utworami wyglądała inaczej niż w przypadku innych twoich zespołów? W końcu od początku do końca byłeś osobą decyzyjną.

Nie wyglądała jakoś bardzo inaczej od tego, jak działo się to w The Bronx Casket Co. Tym razem wiadomo, że jest to bardziej solowy projekt, ale cały taki proces nie był dla mnie żadną nowością.

Komponujesz na basie? Czy jednak gitara jest do tego bardziej użyteczna?

Czasami faktycznie na basie, ale przeważnie mam w rękach gitarę. W zależności od tego, czego używasz do komponowania, dostajesz zdecydowanie dwa różne rodzaje piosenek. W większości przypadków używam więc gitary, również w Overkill i The Bronx Casket Co. zobaczysz mnie przy pracy z elektrykiem.

Jak więc wygląda standardowy proces komponowania D.D. Verniego?

Zazwyczaj piszę najpierw muzykę. Cały czas mam przy sobie rekorder i nucę sobie różne partie, melodie, riffy nieustannie, cały rok. Kiedy przychodzi czas do nagrywania mam już stos pomysłów. Zaczynam je przebierać i wybierać najlepsze części. Potem po prostu opracowuję je tak długo, aż wszystko zacznie mieć sens i zacznę się z tym odpowiednio dobrze czuć.

Jakiego sprzętu używałeś przy nagraniach do tej płyty?

Do gitar używałem Kempera z profilami, które poskładaliśmy kiedyś wcześniej. Robiłem tak już przy kilku płytach i póki co wygląda na to, że jest to świetny sposób na uzyskanie dobrego dźwięku na taśmie bez potrzeby przebijania się przez wzmacniacze, cały proces poszukiwania dźwięku i zaczynania wszystkiego na nowo z każdym kolejnym piecem. Na „Barricade” starałem się trzymać z dala od mojego basowego brzmienia z Overkill. Wydaje mi się po prostu, że ten rodzaj dźwięku najlepiej pasuje właśnie do Overkill. Musiałem zatem eksperymentować z nim i wypróbowałem parę różnych pomysłów, zanim znalazłem właściwe rozwiązanie.

Czego używasz na scenie? Czy na koncerty z Verni zamierzasz zabierać dokładnie ten sam zestaw, z którego korzystasz w Overkill?

Prawdopodobnie tak. Mój sprzęt sceniczny jest inny niż to, czego używam studio, bo dla mnie to dwie zupełnie różne sytuacje. Mam bardzo prosty zestaw, staram się go nie komplikować i jestem przyzwyczajony do słyszenia dokładnie tego samego rodzaju brzmienia na scenie od wielu lat. Więc podobnie zapewne będzie z koncertami Verni. Ale jak już zabukujemy jakieś koncerty i rozpoczniemy próby wszystko się może zmienić, więc zobaczymy, czas pokaże.

Jeśli miałbyś określić, czym wyróżnia się twój styl gry na basie, jakbyś go opisał?

Powiedziałbym, że jest agresywny. Nie jestem zbyt delikatny i nie silę się na jakąś finezję. Wręcz przeciwnie: nawet do cichszych i łagodniejszych partii staram się stosować agresywny stal. Lubię słyszeć, że ktoś gra z przekonaniem i myślę, że używanie kostki w takim graniu pomaga. No i najważniejsze – podstawową zasadą dla mojego brzmienia jest to, że lubię SŁYSZEĆ bas, a nie go czuć. Czucie bywa zwodnicze – te dolne pasma mogą pochodzić z czegokolwiek: gitary, stopy perkusyjnej i tak dalej. Lubię zatem ten bas słyszeć wyraźnie i to chyba bardzo pomogło mi w wypracowaniu mojego stylu.

Źródło: Wikimedia Commons / Markus Felix (CC-BY-SA-3.0)

Co sprawia, że konkretna gitara basowa ci odpowiada? Jakie czynniki na to wpływają?

Gram na tym samym basie od ponad trzydziestu lat. I nie mam na myśli tego samego typu gitary, ale dokładnie tego samego instrumentu. Dostałem go od B.C. Rich w 1988 albo coś w tym stylu i od tamtego czasu gram na nim bez przerwy. Ale zabawne jest to, że nie używam go studiu, choć na koncertach to zawsze ten sam bas. Parę razy przez ten cały czas był już malowany i zmieniał wygląd, ale to cały czas ten sam instrument. Inne basy, których używałem w studio, to stary Warwick Thumb Bass i Fender Jazz Bass, którego podrzucił mi Frank Bello z Anthrax. Te dwie gitary to znakomite studyjne instrumenty.

Jak przebiegała praca w studiu? Jak pracowało ci się z producentem Chrisem „Zeussem” Harrisem?

Zeuss miksował płytę. Wszystkie nagrania zrobiłem sam w moim studiu, ale Zeuss zrobił na tych śladach świetną robotę. Bardzo mi się podoba, jak to wszystko wyszło. Miksowanie płyty, która nie jest Overkill, było wyzwaniem, bo ja automatycznie ciążyłem w tą znaną mi stronę. Tymczasem Chris odwalił kawał dobrej roboty upewniając się, że album będzie jednak brzmiał inaczej, a jednocześnie przedstawiając mi miks, który też mi się podoba.

Chciałbym się dowiedzieć, w jaki sposób decydowaliście się na konkretne brzmienie podczas miksu i masteringu – „Barricade” ma zdecydowanie inne brzmienie niż choćby albumy Overkill, nie jest tak wyczyszczona i agresywna.

Cóż, na pewno nie jest tak agresywna. Overkill to przecież thrashowy zespół. Ale nie powiedziałbym, że „Barricade” nie jest tak wyczyszczona – jest tak samo wyczyszczona jak wszystkie inne moje płyty, a może nawet bardziej.

Jak namówiłeś do pracy z Verni Rona Lipnickiego, starego ziomka z Overkill? Czy będzie on też częścią zespołu, który zabierzesz w trasę?

Kto wie… Być może. Ja i Ron dobrze współpracowaliśmy przez wiele lat. Ron jest świetnym perkusistą i w studio czuliśmy się pozytywnie wyluzowani. Musiał opuścić Overkill, bo nie był w stanie czasowo dać radę z naszym koncertowym kalendarzem, ale z tą solową płytą aż tylu tras nie będzie, więc kto wie, może stanie się częścią tego wydarzenia.

Kto jeszcze będzie ci towarzyszył na koncertach?

Tego też nie wiem. Częścią zabawy będzie obczajenie, kto jest dostępny. Myślę, że najpierw obdzwonię wszystkich ludzi, którzy na tej płycie zagrali, ale wszyscy mają swoje własne zespoły i zapełnione terminarze, więc znalezienie kogoś wolnego i namówienie do tego może być dość trudne. Fani mogą mieć frajdę zastanawiając się, kogo przywlecze ze sobą D.D. tym razem – na jednym festiwalu może mi towarzyszyć jedna grupa kolesi, a na następnym inna… Zobaczymy.

Traktujesz ten projekt faktycznie jako solowe koncerty z zespołem towarzyszącym czy po prostu czujesz się częścią zespołu, choć nosi twoje nazwisko?

Będę się czuł komfortowo z zespołem towarzyszącym, ale będzie to wciąż zespół, w którym każdy może mieć frajdę z grania. Bo chyba o to w tym wszystkim chodzi, nie? Żeby była dobra zabawa – zarówno w zespole, jak i pod sceną.

  • Tags
  • d.d. verni
  • interview
  • overkill
  • the bronx casket co.
  • verni
  • wywiad

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article John Scofield: Jazz na czymkolwiek zechcesz
Previous article T-Rex Fat Shuga oraz Creamer

Jakub Milszewski | TopGuitar

Jakub Milszewski - dziennikarzem muzycznym został jak wszyscy dlatego, że nie nauczył się na niczym grać, co nie przeszkadzało mu w graniu i śpiewaniu. W "TopGuitar" odpowiada za Garaż i wywiady z fajnymi ludźmi. Pojawia się na Anywhere.pl, w "Live&Travel" i na Kvlt.pl. Występował z Ennio Morricone, zdobył złoty medal na Olimpiadzie Chóralnej, gra na basie, dorabiał rysowaniem komiksów i kopaniem rowów.

INNE

John Frusciante: "Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen" Artykuły o artystach
17 maja 2022

John Frusciante: "Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen"

Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii Artykuły o artystach
17 maja 2022

Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii

Gwiazdy metalu przybyły na koncert Behemotha Artykuły o artystach
15 maja 2022

Gwiazdy metalu przybyły na koncert Behemotha

Ozzy Osbourne wspomina trasę z Metalliką: "Najbardziej szalony z nich był James. Trzy razy złamał sobie rękę" Artykuły o artystach
15 maja 2022

Ozzy Osbourne wspomina trasę z Metalliką: "Najbardziej szalony z nich był James. Trzy razy złamał sobie rękę"

Joshua Meader wykonuje karkołomne solo Charlie Parkera w "A Night in Tunisia" Artykuły o artystach
15 maja 2022

Joshua Meader wykonuje karkołomne solo Charlie Parkera w "A Night in Tunisia"

Jimmy Page z premedytacją pozostawił swoje błędnie zagrane dźwięki na pierwszej płycie Led Zeppelin Artykuły o artystach
13 maja 2022

Jimmy Page z premedytacją pozostawił swoje błędnie zagrane dźwięki na pierwszej płycie Led Zeppelin

Steve Vai o Deep Purple z Coverdalem: "Kupiłem płytę 'Burn' i, mój Boże, oniemiałem!" Artykuły o artystach
12 maja 2022

Steve Vai o Deep Purple z Coverdalem: "Kupiłem płytę 'Burn' i, mój Boże, oniemiałem!"

Dlaczego Yngwie Malmsteen nie zatrudnia już wokalistów? "Myślą, iż są Elvisami" Artykuły o artystach
11 maja 2022

Dlaczego Yngwie Malmsteen nie zatrudnia już wokalistów? "Myślą, iż są Elvisami"

Wacław "Vogg" Kiełtyka w 4 lata od uwięzienia w USA: "Zaczynamy właściwie o tym zapominać... Wyciągamy wnioski" Artykuły o artystach
10 maja 2022

Wacław "Vogg" Kiełtyka w 4 lata od uwięzienia w USA: "Zaczynamy właściwie o tym zapominać... Wyciągamy wnioski"

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
17 maja 21:21
Imprezy

Trochę metalowych zdjęć – fotorelacja z koncertów Hate, Thy Disease i Virgin Snatch

17 maja 14:05
Newsy

Takamine THE60th – wyjątkowa gitara na 60-lecie firmy

17 maja 12:31
Artyści

John Frusciante: „Uwielbiam gitarzystów takich jak Randy Rhoads, czy Eddie Van Halen”

17 maja 10:55
Artyści

Rob, Kirk i Lars ruszyli przytulać Jamesa Hetfielda podczas koncertu Metalliki w Brazylii

17 maja 10:03
Newsy

Blackstar Saint James – nowa seria wzmacniaczy gitarowych

16 maja 15:01
Newsy

Alain Caron przepytany przez firmę Markbass

16 maja 9:59
Imprezy

Lipali, Fish Basket – koncert w krakowskim klubie Zaścianek. Fotorelacja

16 maja 9:07
Newsy

Marcin Patrzałek interpretuje „Cry Me A River” w stylu flamenco

15 maja 22:20
Artyści

Gwiazdy metalu przybyły na koncert Behemotha

15 maja 18:34
Artyści

Ozzy Osbourne wspomina trasę z Metalliką: „Najbardziej szalony z nich był James. Trzy razy złamał sobie rękę”

15 maja 14:20
Artyści

Joshua Meader wykonuje karkołomne solo Charlie Parkera w „A Night in Tunisia”

13 maja 20:23
Tygodnik

Tygodnik 19/2022 (199)

13 maja 15:07
TopSpecial

Jak powstają nakładki na główki gitar PRS (wideo)

13 maja 11:28
Newsy

Kolejne nowe utwory z dwóch nadchodzących płyt Erica Johnsona

13 maja 8:22
Artyści

Jimmy Page z premedytacją pozostawił swoje błędnie zagrane dźwięki na pierwszej płycie Led Zeppelin

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2021. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press