• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • Narzędzia
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Gry Muzyczne
    • Generator Akordów
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Słownik Gitarzysty
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • Audiostacja
    • EHX
    • Firma Muzyczna
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Music Dealer
    • Riff
    • Sound Service
    • SoundTrade
    • W-Music Distribution
    • Yamaha
    • Zibi
  • Magazyn TG
    • Najnowszy numer
    • TopStudio
    • Zamów prenumeratę
      • Prenumerata dwuletnia
      • Prenumerata półroczna
      • Prenumerata roczna
    • Numery archiwalne
    • Gdzie kupić?
    • Redakcja
TopGuitar.pl
  • Najnowszy numer
  • Gdzie kupić?
  • Zamów prenumeratę
    • Prenumerata dwuletnia
    • Prenumerata półroczna
    • Prenumerata roczna
    • Pakiet 10: prenumerata TopGuitar + CD Richard Bona + 2CD i DVD Marcus Miller
    • Pakiet 11: prenumerata TopGuitar + DVD Love De Vice + CD WAMI
    • Pakiet 12: prenumerata TopGuitar + CD IRA + CD Patrycja Markowska + CD Kreuzberg
    • Pakiet 13: prenumerata TopGuitar + 3xDVD Oblicza rocka
    • Pakiet 14: prenumerata TopGuitar + CD Poduszkowiec 2.0 + CD Cafe Night&Day vol. 3
    • Pakiet 15: prenumerata TopGuitar + książka Cliff Burton + DVD Black Sabbath
    • Pakiet 2: prenumerata TopGuitar + książka Nergal + CD Jacek Karzaklewski
    • Pakiet 5: prenumerata TopGuitar + książka Joy Division + CD Jimi Hendrix
    • Pakiet 6: prenumerata TopGuitar + książka Prince + CD John Mayer
    • Pakiet 7: prenumerata TopGuitar + książka kucharska Paul McCartney + CD Paul McCartney
    • Pakiet 9: prenumerata TopGuitar + książka Bob Marley + CD Foster The People
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Live Nation Polska szuka supportów dla gwiazd!

      Live Nation Polska szuka supportów dla gwiazd!

      Kasa Misiu, kasa. Pearl Jam grozi swojemu własnemu cover bandowi!

      Kasa Misiu, kasa. Pearl Jam grozi swojemu własnemu cover bandowi!

      Tommy Emmanuel prezentuje klip do nowego utworu „I’ve Always Thought of You”

      Tommy Emmanuel prezentuje klip do nowego utworu „I’ve Always Thought of You”

      Odbędzie się koncert pamięci Eddiego Van Halena

      Odbędzie się koncert pamięci Eddiego Van Halena

    • Newsy sprzętowe
      Nowości firmy Gibson na rok 2021

      Nowości firmy Gibson na rok 2021

      Niezwykła gitara na aukcji WOŚP

      Niezwykła gitara na aukcji WOŚP

      Blackstar CV30 – wzmacniacz Carmen Vandenberg

      Blackstar CV30 – wzmacniacz Carmen Vandenberg

      Yamaha BBPH Peter Hook Signature BB

      Yamaha BBPH Peter Hook Signature BB

    • TopVideo
      Megadeth "Symphony of Destruction" - proroczy teledysk

      Megadeth "Symphony of Destruction" - proroczy teledysk

      Ostatni koncert Van Halen w całości dostępny na YouTube

      Ostatni koncert Van Halen w całości dostępny na YouTube

      Metallica - nowe video z koncertu!

      Metallica - nowe video z koncertu!

      Deep Purple "Doing Their Thing" - Live in Granada TV (1970)

      Deep Purple "Doing Their Thing" - Live in Granada TV (1970)

  • Artyści
    • Wywiady
      Andrzej „Pudel” Bieniasz - wywiad z artystą niepokornym i koneserem gitarowego sprzętu

      Andrzej „Pudel” Bieniasz - wywiad z artystą niepokornym i koneserem gitarowego sprzętu

      Basista Big Cyca, Dżej Dżej wydaje pierwszą solową płytę

      Basista Big Cyca, Dżej Dżej wydaje pierwszą solową płytę

      Człowiek orkiestra, czyli Krzysztof Zalewski w najlepszej formie - wywiad

      Człowiek orkiestra, czyli Krzysztof Zalewski w najlepszej formie - wywiad

      Jacek Bryndal (Kobranocka, Atrakcyjny Kazimierz) i jego solowa płyta "Powoli nas nie ma" - wywiad

      Jacek Bryndal (Kobranocka, Atrakcyjny Kazimierz) i jego solowa płyta "Powoli nas nie ma" - wywiad

    • Artykuły
      Suzi Quatro, ikona rockowego basu, wydaje nową płytę!

      Suzi Quatro, ikona rockowego basu, wydaje nową płytę!

      Zmarł Andrzej Püdel Bieniasz

      Zmarł Andrzej Püdel Bieniasz

      Grzegorz Skawiński: "Jesteśmy w zasadzie bezrobotni"

      Grzegorz Skawiński: "Jesteśmy w zasadzie bezrobotni"

      Noah Weiland wylany z Suspect208 za... narkotyki

      Noah Weiland wylany z Suspect208 za... narkotyki

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

      Mateusz Puławski „13th Heron” - recenzja

      Mateusz Puławski „13th Heron” - recenzja

      The Freuders "Warrior" - recenzja

      The Freuders "Warrior" - recenzja

      Leszek Cichoński And Friends „Thanks Jimi Symphonic” - recenzja

      Leszek Cichoński And Friends „Thanks Jimi Symphonic” - recenzja

    • TopLegendy
      Black Sabbath "Sabbath Bloody Sabbath" - pomogły paranormalne okoliczności

      Black Sabbath "Sabbath Bloody Sabbath" - pomogły paranormalne okoliczności

      Roger Waters "The Wall. Live in Berlin" - wyjątkowe wykonanie arcydzieła

      Roger Waters "The Wall. Live in Berlin" - wyjątkowe wykonanie arcydzieła

      AC/DC "For Those About To Rock (We Salute You)" - bardzo wybuchowa płyta

      AC/DC "For Those About To Rock (We Salute You)" - bardzo wybuchowa płyta

      "Led Zeppelin II" - ciekawostki i kulisy powstania

      "Led Zeppelin II" - ciekawostki i kulisy powstania

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się 31 stycznia

      Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się 31 stycznia

      To się nazywa próba dźwięku! KISS przed sylwestrowym występem 2020

      To się nazywa próba dźwięku! KISS przed sylwestrowym występem 2020

      KISS zagrają Sylwestra, by bez żalu pożegnać rok 2020

      KISS zagrają Sylwestra, by bez żalu pożegnać rok 2020

      Koncert Thanks Jimi Symphonic – Leszek Cichoński and Friends + Orkiestra Filharmonii Sudeckiej

      Koncert Thanks Jimi Symphonic – Leszek Cichoński and Friends + Orkiestra Filharmonii Sudeckiej

    • Kup bilety
      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Klasz Ov The Sejtans XIII

      Klasz Ov The Sejtans XIII

    • Reportaże i relacje
      Prezentacja produktów HK Audio i Hughes & Kettner w gdańskim klubie Parlament

      Prezentacja produktów HK Audio i Hughes & Kettner w gdańskim klubie Parlament

      Adam Palma wraca do formy - fotorelacja z koncertu w Jerzwałdzie

      Adam Palma wraca do formy - fotorelacja z koncertu w Jerzwałdzie

      Soundela 2020 - za nami pierwsza tura warsztatów

      Soundela 2020 - za nami pierwsza tura warsztatów

      Orkiestra 50 gitar elektrycznych

      Orkiestra 50 gitar elektrycznych

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Electro-Harmonix Oceans 12 Dual Stereo Reverb

      Electro-Harmonix Oceans 12 Dual Stereo Reverb

      NUX Loop Core Deluxe

      NUX Loop Core Deluxe

      Markbass Little Mark Vintage D2

      Markbass Little Mark Vintage D2

      Electro-Harmonix Triple Foot Controller

      Electro-Harmonix Triple Foot Controller

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Martin D-18 Elvisa Presleya sprzedany za ponad milion dolarów

      Martin D-18 Elvisa Presleya sprzedany za ponad milion dolarów

      Sprzęt Jana Borysewicza

      Sprzęt Jana Borysewicza

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

      Asystent zakupowy: Home recording TG 3/2018

      Asystent zakupowy: Home recording TG 3/2018

    • Porady muzyczne
      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Jak pokonać stres na scenie? 5 kroków do opanowania tremy

      Jak pokonać stres na scenie? 5 kroków do opanowania tremy

      Jak zagrać na gitarze "Nie płacz Ewka"

      Jak zagrać na gitarze "Nie płacz Ewka"

      Music Export Poland podsumowuje pomoc dla muzyków

      Music Export Poland podsumowuje pomoc dla muzyków

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Jak zagrać utwór Pilichowskiego "Vandal" - video

      Jak zagrać utwór Pilichowskiego "Vandal" - video

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - bas

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 2)

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 2)

    • Chwyty gitarowe
      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

  • Narzędzia
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Gry Muzyczne
    • Generator Akordów
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Słownik Gitarzysty
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • Audiostacja
    • EHX
    • Firma Muzyczna
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Music Dealer
    • Riff
    • Sound Service
    • SoundTrade
    • W-Music Distribution
    • Yamaha
    • Zibi
  • Magazyn TG
    • Najnowszy numer
    • TopStudio
    • Zamów prenumeratę
      • Prenumerata dwuletnia
      • Prenumerata półroczna
      • Prenumerata roczna
    • Numery archiwalne
    • Gdzie kupić?
    • Redakcja
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Instagram
    • RSS
D.D. Verni: Chcę słyszeć bas
Home
Artyści
Wywiady

D.D. Verni: Chcę słyszeć bas

29 listopada 2018 Jakub Milszewski | TopGuitar 418

Źródło: Wikimedia Commons / S. Bollmann (CC BY-SA 4.0)

Przeczytaj również

Motörhead "Ace Of Spades" - reedycja
Motörhead "Ace Of Spades" - reedycja
Wspaniała reedycja dla fanów Motorhead!
Wspaniała reedycja dla fanów Motorhead!

Gdyby ktoś zapytał mnie o archetyp metalowego basisty, przez głowę szybko przemknęłoby mi kilka nazwisk: Geezer Butler, Cliff Burton, Steve DiGiorgio, Lemmy, Tom Araya, Steve Harris… Ale w tym zestawie byłby też bez wątpienia D.D. Verni, rutynowany basista thrashmetalowej legendy Overkill, odpowiadający w nim za niskie pasma od zarania, czyli od 1980 roku, a udzielający się także w swoim projekcie The Bronx Casket Co. Tej jesieni ukaże się jednak pierwsza solowa płyta Verniego – „Barricade”, która stała się dobrym pretekstem, by chwilę pogadać z D.D. nie tylko o samym albumie.

Źródło: Wikimedia Commons / S. Bollmann (CC BY-SA 4.0)

Jakub Milszewski: Po co nagrywać płytę obok Overkill i The Bronx Casket Co.?

D.D. Verni: Tak naprawdę to po prostu miałem trochę gotowych piosenek, które mi się podobały, ale nijak nie pasowały do Overkill albo do stylu Bronx Casket Co. Przez jakiś czas brałem pod uwagę założenie kolejnego zespołu, ale w końcu przyszło mi do głowy, że może bardziej będzie pasowało, jeśli wypuszczę to jako solową płytę.

Czy twoje nazwisko na okładce gwarantuje, że więcej osób znających cię z Overkill zwróci na ten album uwagę?

Nie sądzę. Na pewno to nie zaszkodzi, ale te piosenki to tak naprawdę mieszanka moich wszystkich inspiracji zebranych z tych wszystkich lat i wypuszczonych na CD, więc nazwanie tego moim nazwiskiem i uznanie za solową płytę po prostu wydawało się bardziej sensowne.

Na „Barricade” znalazły się kawałki, które pisałeś przez lata. O jak długim czasie mówimy? Z jakiego okresu pochodzi najstarsza część materiału?

Nie aż takie stare, może mają po kilka lat. To nie jest materiał, który ma dziesiątki lat. Poza tym, kiedy już uznałem, że zrobię ten materiał jako solową płytę, kilka z tych piosenek uaktualniłem, przerobiłem, a kilka innych napisałem od zera, żeby cały komplet był w miarę spójny i sprawiał wrażenie, jakby wszystko powstało razem.

„Barricade” to płyta dość daleka od tego, czym na co dzień zajmujesz się w Overkill, bliższa natomiast temu, co grywałeś z The Bronx Casket Co., choć także stylistycznie inna. Od metalowego „Fire Up” czy „The Party of No”, przez punkowe „Miracle Drug”, kojarzące mi się momentami choćby z Misfits, balladę „We Were Young”, do klasycznie rockowego „(We Are) The Broken Bones” – na tym albumie dzieje się sporo. Nie bałeś się, że takie rozstrzelenie stylistyczne może nieso skonfudować fanów?

Nie sądzę… Wiesz, nasi fani to bystrzachy, lubią dobre piosenki. Nie wydaje mi się, żeby kwestia tego, że te piosenki są inne niż w Overkill wpływała na to, że je polubią lub nie. Lubię tworzyć płyty, na których piosenki obstawiają różne bazy i są od siebie nieco inne. Mam nadzieję, że fani też tak do tego podejdą.

Na albumie pojawia się plejada gościnnych gitarzystów – czy to ty decydowałeś jaką piosenkę wysłać konkretnemu gitarzyście, czy dawałeś im jakiś wybór?

Ja decydowałem, ale szczerze mówiąc, nie pisałem konkretnych kawałków z myślą o tym, że wyślę je konkretnym kolesiom… Dopiero kiedy były gotowe, to się nad tym zastanawiałem w paru przypadkach i wysyłałem do konkretnych ludzi, ale przecież tak naprawdę wszyscy z nich są tak świetnymi gitarzystami, że mógłbym im wysłać jakąkolwiek piosenkę i jestem pewien, że zrobiliby z tego zajebistą robotę.

Jak się czujesz jako główny wokalista? Rolę tę pełniłeś już na ostatniej dotychczasowej płycie The Bronx Casket Co. Przyzwyczaiłeś się?

Tak, chyba czuję się z tym już komfortowo – głównie z tym, że pewne rzeczy mogę zaśpiewać, a pewnych nie. Podczas pisania tego materiału często jednocześnie śpiewałem i grałem na gitarze, co chyba pomaga w złapaniu odpowiedniej tonacji i generalnie sprawia, że muzyka i partie wokalne bardziej do siebie pasują.

Czy praca nad tymi utworami wyglądała inaczej niż w przypadku innych twoich zespołów? W końcu od początku do końca byłeś osobą decyzyjną.

Nie wyglądała jakoś bardzo inaczej od tego, jak działo się to w The Bronx Casket Co. Tym razem wiadomo, że jest to bardziej solowy projekt, ale cały taki proces nie był dla mnie żadną nowością.

Komponujesz na basie? Czy jednak gitara jest do tego bardziej użyteczna?

Czasami faktycznie na basie, ale przeważnie mam w rękach gitarę. W zależności od tego, czego używasz do komponowania, dostajesz zdecydowanie dwa różne rodzaje piosenek. W większości przypadków używam więc gitary, również w Overkill i The Bronx Casket Co. zobaczysz mnie przy pracy z elektrykiem.

Jak więc wygląda standardowy proces komponowania D.D. Verniego?

Zazwyczaj piszę najpierw muzykę. Cały czas mam przy sobie rekorder i nucę sobie różne partie, melodie, riffy nieustannie, cały rok. Kiedy przychodzi czas do nagrywania mam już stos pomysłów. Zaczynam je przebierać i wybierać najlepsze części. Potem po prostu opracowuję je tak długo, aż wszystko zacznie mieć sens i zacznę się z tym odpowiednio dobrze czuć.

Jakiego sprzętu używałeś przy nagraniach do tej płyty?

Do gitar używałem Kempera z profilami, które poskładaliśmy kiedyś wcześniej. Robiłem tak już przy kilku płytach i póki co wygląda na to, że jest to świetny sposób na uzyskanie dobrego dźwięku na taśmie bez potrzeby przebijania się przez wzmacniacze, cały proces poszukiwania dźwięku i zaczynania wszystkiego na nowo z każdym kolejnym piecem. Na „Barricade” starałem się trzymać z dala od mojego basowego brzmienia z Overkill. Wydaje mi się po prostu, że ten rodzaj dźwięku najlepiej pasuje właśnie do Overkill. Musiałem zatem eksperymentować z nim i wypróbowałem parę różnych pomysłów, zanim znalazłem właściwe rozwiązanie.

Czego używasz na scenie? Czy na koncerty z Verni zamierzasz zabierać dokładnie ten sam zestaw, z którego korzystasz w Overkill?

Prawdopodobnie tak. Mój sprzęt sceniczny jest inny niż to, czego używam studio, bo dla mnie to dwie zupełnie różne sytuacje. Mam bardzo prosty zestaw, staram się go nie komplikować i jestem przyzwyczajony do słyszenia dokładnie tego samego rodzaju brzmienia na scenie od wielu lat. Więc podobnie zapewne będzie z koncertami Verni. Ale jak już zabukujemy jakieś koncerty i rozpoczniemy próby wszystko się może zmienić, więc zobaczymy, czas pokaże.

Jeśli miałbyś określić, czym wyróżnia się twój styl gry na basie, jakbyś go opisał?

Powiedziałbym, że jest agresywny. Nie jestem zbyt delikatny i nie silę się na jakąś finezję. Wręcz przeciwnie: nawet do cichszych i łagodniejszych partii staram się stosować agresywny stal. Lubię słyszeć, że ktoś gra z przekonaniem i myślę, że używanie kostki w takim graniu pomaga. No i najważniejsze – podstawową zasadą dla mojego brzmienia jest to, że lubię SŁYSZEĆ bas, a nie go czuć. Czucie bywa zwodnicze – te dolne pasma mogą pochodzić z czegokolwiek: gitary, stopy perkusyjnej i tak dalej. Lubię zatem ten bas słyszeć wyraźnie i to chyba bardzo pomogło mi w wypracowaniu mojego stylu.

Źródło: Wikimedia Commons / Markus Felix (CC-BY-SA-3.0)

Co sprawia, że konkretna gitara basowa ci odpowiada? Jakie czynniki na to wpływają?

Gram na tym samym basie od ponad trzydziestu lat. I nie mam na myśli tego samego typu gitary, ale dokładnie tego samego instrumentu. Dostałem go od B.C. Rich w 1988 albo coś w tym stylu i od tamtego czasu gram na nim bez przerwy. Ale zabawne jest to, że nie używam go studiu, choć na koncertach to zawsze ten sam bas. Parę razy przez ten cały czas był już malowany i zmieniał wygląd, ale to cały czas ten sam instrument. Inne basy, których używałem w studio, to stary Warwick Thumb Bass i Fender Jazz Bass, którego podrzucił mi Frank Bello z Anthrax. Te dwie gitary to znakomite studyjne instrumenty.

Jak przebiegała praca w studiu? Jak pracowało ci się z producentem Chrisem „Zeussem” Harrisem?

Zeuss miksował płytę. Wszystkie nagrania zrobiłem sam w moim studiu, ale Zeuss zrobił na tych śladach świetną robotę. Bardzo mi się podoba, jak to wszystko wyszło. Miksowanie płyty, która nie jest Overkill, było wyzwaniem, bo ja automatycznie ciążyłem w tą znaną mi stronę. Tymczasem Chris odwalił kawał dobrej roboty upewniając się, że album będzie jednak brzmiał inaczej, a jednocześnie przedstawiając mi miks, który też mi się podoba.

Chciałbym się dowiedzieć, w jaki sposób decydowaliście się na konkretne brzmienie podczas miksu i masteringu – „Barricade” ma zdecydowanie inne brzmienie niż choćby albumy Overkill, nie jest tak wyczyszczona i agresywna.

Cóż, na pewno nie jest tak agresywna. Overkill to przecież thrashowy zespół. Ale nie powiedziałbym, że „Barricade” nie jest tak wyczyszczona – jest tak samo wyczyszczona jak wszystkie inne moje płyty, a może nawet bardziej.

Jak namówiłeś do pracy z Verni Rona Lipnickiego, starego ziomka z Overkill? Czy będzie on też częścią zespołu, który zabierzesz w trasę?

Kto wie… Być może. Ja i Ron dobrze współpracowaliśmy przez wiele lat. Ron jest świetnym perkusistą i w studio czuliśmy się pozytywnie wyluzowani. Musiał opuścić Overkill, bo nie był w stanie czasowo dać radę z naszym koncertowym kalendarzem, ale z tą solową płytą aż tylu tras nie będzie, więc kto wie, może stanie się częścią tego wydarzenia.

Kto jeszcze będzie ci towarzyszył na koncertach?

Tego też nie wiem. Częścią zabawy będzie obczajenie, kto jest dostępny. Myślę, że najpierw obdzwonię wszystkich ludzi, którzy na tej płycie zagrali, ale wszyscy mają swoje własne zespoły i zapełnione terminarze, więc znalezienie kogoś wolnego i namówienie do tego może być dość trudne. Fani mogą mieć frajdę zastanawiając się, kogo przywlecze ze sobą D.D. tym razem – na jednym festiwalu może mi towarzyszyć jedna grupa kolesi, a na następnym inna… Zobaczymy.

Traktujesz ten projekt faktycznie jako solowe koncerty z zespołem towarzyszącym czy po prostu czujesz się częścią zespołu, choć nosi twoje nazwisko?

Będę się czuł komfortowo z zespołem towarzyszącym, ale będzie to wciąż zespół, w którym każdy może mieć frajdę z grania. Bo chyba o to w tym wszystkim chodzi, nie? Żeby była dobra zabawa – zarówno w zespole, jak i pod sceną.

  • Tags
  • d.d. verni
  • interview
  • overkill
  • the bronx casket co.
  • verni
  • wywiad

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article John Scofield: Jazz na czymkolwiek zechcesz
Previous article T-Rex Fat Shuga oraz Creamer

Jakub Milszewski | TopGuitar

Jakub Milszewski - dziennikarzem muzycznym został jak wszyscy dlatego, że nie nauczył się na niczym grać, co nie przeszkadzało mu w graniu i śpiewaniu. W "TopGuitar" odpowiada za Garaż i wywiady z fajnymi ludźmi. Pojawia się na Anywhere.pl, w "Live&Travel" i na Kvlt.pl. Występował z Ennio Morricone, zdobył złoty medal na Olimpiadzie Chóralnej, gra na basie, dorabiał rysowaniem komiksów i kopaniem rowów.

INNE

Suzi Quatro, ikona rockowego basu, wydaje nową płytę! Artykuły o artystach
23 stycznia 2021

Suzi Quatro, ikona rockowego basu, wydaje nową płytę!

Andrzej „Pudel” Bieniasz - wywiad z artystą niepokornym i koneserem gitarowego sprzętu Artyści
20 stycznia 2021

Andrzej „Pudel” Bieniasz - wywiad z artystą niepokornym i koneserem gitarowego sprzętu

Zmarł Andrzej Püdel Bieniasz Artykuły o artystach
20 stycznia 2021

Zmarł Andrzej Püdel Bieniasz

Grzegorz Skawiński: "Jesteśmy w zasadzie bezrobotni" Artykuły o artystach
15 stycznia 2021

Grzegorz Skawiński: "Jesteśmy w zasadzie bezrobotni"

Noah Weiland wylany z Suspect208 za... narkotyki Artykuły o artystach
12 stycznia 2021

Noah Weiland wylany z Suspect208 za... narkotyki

Marko Hietala odchodzi z Nightwish i wycofuje się z życia publicznego! Artykuły o artystach
12 stycznia 2021

Marko Hietala odchodzi z Nightwish i wycofuje się z życia publicznego!

Muzycy KISS rekordzistami Guinnessa Artykuły o artystach
11 stycznia 2021

Muzycy KISS rekordzistami Guinnessa

Największy fan Briana Maya, Rafał Tudruj i jego "Pozytyvny Song" Artykuły o artystach
11 stycznia 2021

Największy fan Briana Maya, Rafał Tudruj i jego "Pozytyvny Song"

Muzycy, którzy wsparli zajęcie Kapitolu Artykuły o artystach
9 stycznia 2021

Muzycy, którzy wsparli zajęcie Kapitolu

Facebook Comments

Najnowsze artykuły
23 stycznia 11:02
Artyści

Suzi Quatro, ikona rockowego basu, wydaje nową płytę!

22 stycznia 19:01
Newsy

Nowości firmy Gibson na rok 2021

22 stycznia 15:19
TopSpecial

Muzycy, którzy wylecieli z mocno imprezujących zespołów za… imprezowanie

22 stycznia 15:17
Newsy

Niezwykła gitara na aukcji WOŚP

22 stycznia 11:03
Newsy

Live Nation Polska szuka supportów dla gwiazd!

22 stycznia 10:20
Newsy

Blackstar CV30 – wzmacniacz Carmen Vandenberg

21 stycznia 17:18
Newsy

Yamaha BBPH Peter Hook Signature BB

21 stycznia 9:45
Newsy

Gibson Kirk Douglas Signature SG

20 stycznia 16:17
Newsy

Zen Go Synergy Core – nowy interfejs Antelope Audio

20 stycznia 12:15
Newsy

KV2 Audio przedstawia serię zestawów głośnikowych CS

20 stycznia 11:00
Artyści

Andrzej „Pudel” Bieniasz – wywiad z artystą niepokornym i koneserem gitarowego sprzętu

20 stycznia 10:30
Newsy

Blackstar Studio 10 6L6 Surf Green

  • TopGuitar na tablety (Android)
  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2017. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press

Cookies

Ta strona używa plików cookies (niezbędne do prawidłowego działania). Więcej informacji