Frontman Behemoth wypowiedział się podczas niedawnego wywiadu dla australijskiego magazynu „Heavy” przeciwko zespołom metalowym, które twierdzą, że brzmią „organicznie”. W tym przypadku Nergal może mieć sporo racji.
Podobne poglądy podziela wielu współczesnych artystów rocka, ale Nergal idzie o krok dalej, zauważając, że większość współczesnych zespołów próbuje sprzedać swoje płyty, chwaląc się tym, jak „organicznie” brzmią. Jednak według Nergala istnieje bardzo niewiele „organicznych” współczesnych płyt metalowych (spisane przez Blabbermouth): „Każdy zespół w dzisiejszych czasach, rozmawiasz z każdym zespołem i każdy zespół – dosłownie – zespół heavy metalowy, thrash, death, jakikolwiek, mówi: 'Och, udało nam się uzyskać to organiczne brzmienie ’. A potem idę i słucham tych płyt i myślę: 'Nie ma nic organicznego w tej płycie’. Dziewięćdziesiąt dziewięć procent nagrań brzmi jakby grały roboty. Każde pieprzone kliknięcie, każda stopa, każdy werbel, każda część płyty jest dokładnie taka sama. To nie jest organiczne. Organiczne jest wtedy, gdy muzyka się zmienia, kiedy jest dynamika, kiedy wznosi się i opada”.
Dziewięćdziesiąt dziewięć procent nagrań brzmi jakby grały roboty. Każde pieprzone kliknięcie, każde kopnięcie, każdy werbel, każda część płyty jest dokładnie taka sama
Według Nergala doskonałość produkcji sprawia, że ciężka muzyka brzmi mniej „niebezpiecznie” i nie jest tak ekscytująca. Adam kontynuował i dla kontrastu odniósł się w tym kontekście do ostatniej płyty Behemoth „Opvs Contra Natvram„: „W dzisiejszych czasach można kurwa doskonalić rzeczy do tego stopnia, że nie można ich kurwa słuchać, ponieważ doskonałość sprawia, że rzeczy stają się nudne, niedoskonałe i zupełnie nieciekawe. Granie na żywo nie jest idealnie, dlatego jest tak kurewsko ekscytujące. Więc po co robić rzeczy, które są tak kurewsko dopracowane? Nie rozumiem tego, zwłaszcza w ekstremalnej muzyce metalowej. To powinno być kurewsko dziwne, musi być niebezpieczne. Gdzie jest czynnik zagrożenia? Więc naprawdę chciałem przywrócić czynnik zagrożenia do naszej muzyki. Był obecny, ale może w ogóle jest to płyta gdzie jest on najbardziej obecny w historii”.
W dzisiejszych czasach można kurwa doskonalić rzeczy do tego stopnia, że nie można ich kurwa słuchać, ponieważ doskonałość sprawia, że rzeczy stają się nudne, niedoskonałe i zupełnie nieciekawe