19 listopada do serwisu iTunes trafiła kolekcja 25 płyt australijskiej grupy AC/DC. W przeciągu tygodnia sprzedano 48 tyś. całych albumów oraz 696 tyś. pojedynczych piosenek.
Najchętniej kupowano płytę „Back in Black” (15 tyś. sztuk). Na kolejnych miejscach znalazły się takie albumy jak „Highway to Hell” (blisko 5 tyś.), nowa koncertówka „Live at River Plate” (4 tyś.), „High Voltage” (3 tyś.) oraz „Dirty Deeds Done Dirt Cheap” (2 tyś.).
Jeśli chodzi o pojedyncze piosenki, 85 tyś. ludzi nabyło „Thunderstruck”. Kolejne miejsca to „Back in Black” (68,000), „You Shook Me All Night Long” (64,000), „Highway To Hell” (50,000) i „TNT” (40,000). W sumie 14 piosenek sprzedało się w ilości ponad 10 tyś. sztuk.
W porównaniu z dodaniem do iTunes katalogu piosenek The Beatles w 2010 r., w przypadku AC/DC nie towarzyszyła temu wydarzeniu kampania reklamowa. Czwórka z Liverpoolu sprzedała przez tydzień 119 tyś. płyt oraz 1,42 mln piosenek. Z kolei Led Zeppelin (2007 r.) mogą się poszczycić 47 tyś. albumów i 300 tyś. piosenek w pierwszym tygodniu cyfrowej dystrybucji.
źródło: billboard.com