EarthQuaker Devices Westwood to prosty w użyciu i zaskakująco przydatny efekt, dzięki któremu dojdziemy w końcu do ładu z delikatntmi, crunchowymi przesterami. Dopasujemy ich charakter zarówno do humbuckerów, jak i singli.
Co ciekawe, niewiele jest urządzeń pedalboardowego typu, które operują w lekkich i średnich przesterach, edytując ich barwę tudzież charakter brzmieniowy. Rejony crunchu to często jedno ustalone brzmienie, korygowane jedynie potami w gitarze. EarthQuaker Devices udowadnia właśnie, że nie musi tak być, że możemy plastycznie i namacalnie kształtować sound delikatnego drapania, fuzzowego warczenia i lekkiego skwierczenia w dowolnych proporcjach. Jednocześnie Westwood to subtelny, transparentny manipulator, oddający naturalny ton naszej gitary i podatny na jej zachowanie. Może on mieć lekkie lub średnie nasycenie, do którego kształtowania służy nam potencjometr drive. Wzmocnienie tego parametru nie ma jednak nic wspólnego z hi-gainowymi układami, które zazwyczaj pompują overdrive do granic zdrowego rozsądku.
W przypadku efektu EarthQuaker Devices Westwood mamy użyteczne, kulturalne przesterowanie, pozwalające się stosować w wielu muzycznych stylach. Dla przykładu, jeśli gramy jakiś neo-punk, to naszą kostką dodajemy humbuckerowemu brzmieniu pikanterii i zadziorności. Gdy gramy łagodnego popowego bluesa w stylu Johna Mayera, konturujemy sobie Westwoodem brzmienie singli, by nabrał odpowiedniej prezencji tudzież… stracił ogładę przynależną stratocasterom. Regulator drive ustala poziom podbicia – od ledwie słyszalnego boosta na cleanie, po podbicie dźwięczne i bogate, jak również wyraźne, niemal wybuchowe, ale nie przesadnie ostre. EarthQuaker Devices Westwood reaguje na zmiany w poziomie głośności gitary w każdym ustawieniu i odwzorowuje niuanse dynamiki gry. Mocna sekcja korekcji ma kontrolery treble i bass operujące w granicach od –20 do +20 dB wyciszenia i podbicia.
Gdy potencjometry w EarthQuaker Devices Westwood są ustawione w pionie, korekcja jest neutralna. Jeśli poczujemy zaskok potencjometru, brzmienie nie zmieni się, a zostanie wyłącznie wzmocnione. Level to po prostu głośność sygnału na wyjściu, którą przy minimalnym poziomia gainu można stosować jako booster, podbijający temperaturę brzmienia, bo nawet gain na minimum minimalnie infekuje sygnał, podbijając wybrane harmoniczne.
Istotna jest także czteroletnia gwarancja W-Music Distribution (wymagana rejestracja produktu), którą od 2018 roku oferuje Warwick – zarówno jako producent, jak i jako dystrybutor. Zwłaszcza w czasach, kiedy wiele innych sprzętów elektronicznych, takich jak smartfony, tablety czy laptopy, jest już na starcie skazanych na awarie, posiadając jednocześnie o wiele krótsze rękojmie.
Strona producenta: https://www.earthquakerdevices.com/