Kolejny oszałamiający multiefekt zawarty w średniej wielkości kostce. Ilość możliwości korekcji brzmienia jest tu na poziomie nieosiągalnym dla większości innych producentów.
Jeśli ktoś zgromadzi w swoim pedalboardzie trzy lub 4 różne modele Merisa, to można uznać, że skompletował większość modulacji obecnych we Wszechświecie. Dlaczego? Marka Meris oferuje jedne z najbardziej zachwycających i zaawansowanych efektów modulacyjnych na rynku. I nie są jakieś niepraktyczne, koślawe brzmienia tylko muzyka z krainy elfów – dźwięki absolutnie urzekające, metafizyczne i nadprzyrodzone.
Jak już kiedyś napisałem o modelu Polymoon „Meris realizuje marzenia muzycznych romantyków o nieskończonych panoramach dźwiękowych, projektuje muzyczne pejzarze, tworzy architekturę dźwięku opartą na nieograniczoności i nieskończoności. Tak to widzę bo tak to słychać.” Dzisiaj pozostaje mi tylko zaprosić Was na kontynuację tej niesamowitej podróży, tym razem dzięki nowemu delay’owi – pitch shifterowi. Hedra to 3-głosowy, rytmiczny pitch shifter, który dodaje 3 niezależne dźwięki do brzmienia naszego instrumentu (Pitch 1, 2 i 3). Ich wysokość (dwie oktawy w górę i w dół oraz wszystko co pomiędzy), a także rytmiczną konfigurację i stopień zmodulowania można oczywiście regulować. Pokrętłem Key ustalamy pierwszy dźwięk (jedną z dwunastu) albo, za pomocą opcji alt hold (wciskamy i trzymamy przycisk o tej nazwie) tonację skali.
Mamy do dyspozycji ich siedem podstawowych. Dzięki temu np. przy ustawieniu Key na A-dur możemy ustawić pierwsze „odbicie” (dodaną nutę), na tercję małą, drugie na kwartę czystą a trzecie na kwintę czystą otrzymując klasyczny akord durowy, brzmiący wespół z dźwiękiem podstawowym, lub ze składnikami rozłożonymi w czasie. Hedra posiada także regulowany poprzez tap tempo delay, dla każdego z 3 głosów. Do tego opcja pitch glide, micro tuning, regulowany parametr pitch correction, synchronizowany w tempie efekt phaser, regulowana czułość wejścia guitar/line level, boforowany bypass… Jakby tego było mało przyciskiem Mode wybieramy tory sygnału delay (Dual, Dual + Series, Series, Pitch Feedback) co skutkuje niezwykłymi interakcjami odbić delaya. Sygnały wet i dry możemy oczywiście dawkować za pomocą potencjometru Mix. Gdy podłączymy Hedrę do sterownika MIDI mamy dostęp do 16 presetów, ale w grę wchodzi też opcja presetów dzięki zewnętrznemu przełącznikowi 4-Preset (Meris). Silnik urządzenia stanowi przede wszystkim 32 bitowy procesor DSP typu floating point, oraz 24-bitowy konwerter AD/DA. Słowa nie opiszą tego, co możemy uzyskać dzięki Merisowi Herda, dlatego zachęcam wszystkich by odsłuchali sobie dema tego urządzenia w internecie albo poszukali go w dobrych sklepach muzycznych.
PRODUCENT: https://www.meris.us/
DYSTRYBUTOR: www.w-distribution.de