• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Tim Henson i interfejs Apogee Jam X

      Tim Henson i interfejs Apogee Jam X

      Al Di Meola miał na scenie zawał serca

      Al Di Meola miał na scenie zawał serca

      Nowa płyta Black Radio - prawdziwie rock’n’rollowa rozróba

      Nowa płyta Black Radio - prawdziwie rock’n’rollowa rozróba

      John McLaughlin przepytany przez Paula Reed Smitha

      John McLaughlin przepytany przez Paula Reed Smitha

    • Newsy sprzętowe
      Mark Tremonti: "Zakładam firmę produkującą efekty"

      Mark Tremonti: "Zakładam firmę produkującą efekty"

      PRS Guitars pamięta o leworęcznych muzykach

      PRS Guitars pamięta o leworęcznych muzykach

      Apogee Symphony I/O – zamień „jedynkę” na „dwójkę”

      Apogee Symphony I/O – zamień „jedynkę” na „dwójkę”

      RCF NX 945-A i NX 932-A – aktywne zestawy głośnikowe

      RCF NX 945-A i NX 932-A – aktywne zestawy głośnikowe

    • TopVideo
      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

  • Artyści
    • Wywiady
      Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

      Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

    • Artykuły
      Tony Iommi grał kiedyś regularnie "Smoke on the Water" - przypominamy dlaczego

      Tony Iommi grał kiedyś regularnie "Smoke on the Water" - przypominamy dlaczego

      Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to "przepis na katastrofę"

      Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to "przepis na katastrofę"

      Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki"

      Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki"

      Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły"

      Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

    • Patronat TopGuitar
      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Markbass Little Marcus 58R - mały krok dla człowieka, ale wielki dla basowej społeczności

      Markbass Little Marcus 58R - mały krok dla człowieka, ale wielki dla basowej społeczności

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Phil Jones Bass Cub II
Home
Testy

Phil Jones Bass Cub II

31 marca 2020 Maciej Warda | TopGuitar Testy

Przeczytaj również

Phil Jones Bass Micro 7
Phil Jones Bass Micro 7
Phil Jones Bass Session 77
Phil Jones Bass Session 77

Phil Jones Bass idzie jak burza. Widać, że znalazł chyba arystotelesowski złoty środek na to, by w czasach globalizacji, „pułapki średniego wzrostu” i nieoczekiwanej zarazy, produkować sprzęt najwyższej jakości za ludzkie pieniądze. Nie każdy pewnie polubi te maleństwa, bo to generalnie kwestia potrzeb, ale jeśli komuś chodziło po głowie małe combo, które sprawdzi się przy różnych instrumentach, w domu i w studiu, to – myślę – właśnie znalazł. Sprawdźmy czy to maleństwo bardzo różni się od poprzedniej wersji, czyli Double Four BG75

Chwila na rozważania

Zastanawialiście się kiedyś nad taką pozorną sprawą jak sukcesywne zmniejszanie się powierzchni głośników niskotonowych, w miarę upływu lat? Dlaczego kiedyś produkowano kolumny nawet z 18-calowymi głośnikami? Złożyły się na to nowe konieczności i nowe możliwości. Konieczności wynikały z ich „architektonicznej”, estetycznej atrakcyjności – powoli wychodzą z mody przysłowiowe „ściany Marshalli” i „lodówki Ampega” oraz tradycyjne duże kolumny zawierające duże głośniki. Ogólnoludzka tendencja do wygody i ułatwiania sobie życia to trend nieodwracalny i ze wszech miar prawidłowy. Zwłaszcza, że są ku temu możliwości: powszechna miniaturyzacja, postęp technologiczny oraz rosnąca i wynikająca z tego skuteczność coraz mniejszych konstrukcji.

Dla efektywnej projekcji niskich pasm potrzeba głośnika lub głośników, które są w stanie poruszyć dużą masą powietrza. Odpowiada za to, poza mocą wzmacniacza, duża powierzchnia membrany i amplituda jaj drgań. Okazało się, że powierzchnie nawet małych głośników dość efektywnie się sumują, a ich konstrukcje pozwalają na coraz większe wychylenia membran. Nie wiem, czy prawdę byłoby stwierdzenie, że małe głośniki sprzed lat nie potrafiły pracować z dużą amplitudą, dopóki nie pojawił się Phil Jones, ale faktem jest, że Phil to fenomenalny innowator i jeden z największych nagłośnieniowych „mózgów” naszych czasów. Przechodzimy teraz do jego najmłodszego „dziecka”.

Budowa

Bass Cub II BG-110 to combo o mocy 110 W (RMS, czyli pracy ciągłej) oparte na ostatnim stopniu mocy zrealizowanym w niezastąpionej obecnie klasie D. Wykorzystano tu dwa 5-calowe głośniki PJB NeoPower (postęp wobec modelu Double Four BG75, wykorzystującego dwa czterocalowe drivery) podobno o lepszych parametrach niż w poprzedniej wersji. Nasze NeoPower oparte są na technologii „Chrome-Dome”, oferujące m.in. nieco szerszy zakres częstotliwości (impedancja 4 ohm, praca w zakresie od 60 Hz do 15 kHz). Dwa niezależne kanały umożliwiają podpięcie dwóch instrumentów, czy jednego mikrofonu. W kanale A mamy do dyspozycji wejście typu combo (XLR/jack) z przełącznikiem czułości Mic/Low/High, przy czym środkowa pozycja przełącznika najlepiej nadaje się do pasywnych basów elektrycznych, a dolna obsługuje moc wyjściową obwodów aktywnych. Przełączenie na pozycję górną dopasowuje czułość do mikrofonów dynamicznych o niskiej impedancji, czyli mikrofon pojemnościowy będzie wymagał osobnego zasilania.

W drugim kanale (B) – gniazdo typu jack 1/4” i przełącznik Mute/Low/High, przy czym w pozycji środkowej mamy 4MΩ impedancji, która poradzi sobie z każdym przetwornikiem piezo, bez potrzeby bufora, dzięki czemu Cub staje się także odpowiedni dla kontrabasistów. Każdy z kanałów rozpoczyna się niskoszumowym preampem oferującym regulację głośności i 3-pasmowy korektor Bass, Mid, Treble, dzięki któremu sterujemy brzmieniem w zakresie ± 18 dB podbicia/podcięcia na dane pasmo. Na końcu toru audio mamy jeszcze oddzielną sekcję kompresora/limitera z regulacją progu. Do dyspozycji mamy także wejścia stereo dla podpięcia automatu perkusyjnego czy iPoda/odtwarzacza MP3. Odtwarzanie dźwięku odbywa się przez dwa główne głośniki lub niezależne wyjście słuchawkowe. Combo oferuje oczywiście także ogólną regulację głośności, wyjście DI typu XLR, wyjście liniowe i słuchawkowe oraz wyjście do tunera. W tej ulepszonej wersji, zmieniono także zasilanie, tak aby zapewnić w pełni stabilizowane napięcie i prąd dla wzmacniacza. Od razu zwracamy też uwagę na lekką konstrukcję, wynikającą z użytych materiałów i technologii, ale także z wymiarów (D x S x W) 306 x 279 x 197 mm. Waga piecyka to całe 7 kg.

Brzmienie

Producent podaje, że „porównując najnowszy piec do oryginalnego Bass Cub, BG-110 posiada dużo bardziej przejrzysty atak, z uwagi na ulepszone przyspieszenie stożka głośnika, a także szerszy zakres dynamiki, oraz niższe zniekształcenia harmoniczne.” Okej, przy takiej analizie moje uszy poddają się i nie wchodzą w polemikę, bo musiałbym chyba wyposażyć się w jakiś spektrometr, by sprawdzić te „zniekształcenia harmoniczne”. Natomiast jeśli chodzi o proste doznania psychoakustyczne okazuje się, że nowe głośniki i większa moc wzmacniacza zapewniają zwiększony headroom, czyli w praktyce można lepiej przyłożyć z palca w struny bez nieoczekiwanego przesterowania, czy innego zniekształcenia sygnału. Czyli mamy nieco bardziej praktyczny sprzęt, który może się sprawdzić także na cichszej, akustycznej próbie, co w przypadku BG 75 nie było takie oczywiste i pewne.

Dzięki kilku opcjom regulacji impedancji na wejściu szybko znajdziemy odpowiednią dynamikę dla instrumentów aktywnych, pasywnych lub z przetwornikiem piezo. W porównaniu z Double Four, Cub ma chyba nieco mniej blasku w górnych częstotliwościach, ale za całą masę dołu, która może wręcz przytłoczyć w małym pomieszczeniu. To rzecz niespotykana w tak niewielkich konstrukcjach i poddaję tu pod wątpliwość dane ze specyfikacji, że projekcja dołu rozpoczyna się od 60 Hz, bo na moje ucho ten low end w przypadku Bass Cube II plasuje się trochę niżej. Jednocześnie brak tu nosowego, drętwego środka, jaki przecież normalnie musiałby płynąć z tej wielkości głośniczków! Tymczasem jeśli chodzi o środek to mamy wzorcowe wręcz wychwycenie niuansów funkowej frazy z ghost notes na czele, także podczas lekkiej gry palcami. Generalnie sprzęt nie zastąpi oczywiście legendy, czyli Gallien Krueger MB100, ale z powodzeniem sprawdzi się jako hi-endowy pretendent, posiadający naprawdę wiele zalet.

PRODUCENT: https://www.pjbworld.com/

DYSTRYBUTOR: www.w-distribution.de

  • Tags
  • bass cub
  • Phil Jones Bass - nowości i testy
  • PJB

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Wojtek Hoffmann - wywiad
Previous article Soundedit ’20 – Alan Parsons

Maciej Warda | TopGuitar

INNE

Markbass Little Marcus 58R - mały krok dla człowieka, ale wielki dla basowej społeczności Testy
30 września 2023

Markbass Little Marcus 58R - mały krok dla człowieka, ale wielki dla basowej społeczności

Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band Testy
31 lipca 2023

Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza Testy
30 czerwca 2023

Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie Testy
31 maja 2023

Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert Artykuł tygodnia
30 maja 2023

Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę Testy
29 maja 2023

Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę

Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów Testy
25 maja 2023

Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów

ESP LTD Deluxe Phoenix 1000 See Thru Black Sunburst - złoty ptak Testy
28 kwietnia 2023

ESP LTD Deluxe Phoenix 1000 See Thru Black Sunburst - złoty ptak

Markbass MB58R Mini CMD 121 P - 10 kilogramów szczęścia Testy
26 kwietnia 2023

Markbass MB58R Mini CMD 121 P - 10 kilogramów szczęścia

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
2 października 18:49
Artyści

Tony Iommi grał kiedyś regularnie „Smoke on the Water” – przypominamy dlaczego

2 października 11:39
Newsy

Mark Tremonti: „Zakładam firmę produkującą efekty”

1 października 21:18
Imprezy

Gwiazda rocka wystąpiła na scenie Hard Rock Pubu Pamela

30 września 19:40
Testy

Markbass Little Marcus 58R – mały krok dla człowieka, ale wielki dla basowej społeczności

30 września 16:55
TopSpecial

Apogee Electronics – od ponad trzydziestu lat po stronie innowacji

30 września 9:53
Artyści

Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to „przepis na katastrofę”

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press