Source Audio Soundblox 2 Orbital Modulator – ten efektow(n)y cyfrowy minikombajn to najwyższej jakości brzmienia, bez których trudno wyobrazić sobie „czystą” gitarę elektryczną. Dzięki funkcji LoRetain doskonale sprawdza się również z gitarą basową.
Coś mi się wydaje, że przyszłością efektów jest właśnie tendencja do łączenia ich w grupy na zasadzie podobieństw oferowanych modulacji. Taki kierunek ma niewątpliwe zalety w postaci oszczędności miejsca w naszym pedalboardzie (nie musimy kupować pięciu osobnych kostek, bo zastępujemy je jedną, niemal tej samej wielkości), ale także w prostocie montażu i eliminacji iluś tam przewodów, a także w cenie. Taki miniprocesor efektów kosztuje niewiele więcej niż jedna typowa kostka z jedną modulacją na pokładzie. Oczywiście są tacy, dla których nie ma nic lepszego niż rządek MXR-ów lub bossów w podłodze, ale sądzę, że część muzyków z czystej wygody wybierze kompaktowe urządzenie od Source Audio.
Multifunkcjonalny Source Audio Soundblox 2 Orbital Modulator to niewielkie pudełko z dwoma footswitchami i panelem sterowania oferującym bardzo prostą nawigację między efektami oraz ich modyfikację. Ten mikromultiefekt ma aż dwanaście różnych typów brzmienia pogrupowanych w bloki: chorus, flanger, resonator i phaser. Przełączanie pomiędzy nimi następuje dzięki skokowemu centralnemu potencjometrowi. Poza tym mamy tutaj dostęp do parametrów modulacji, który zazwyczaj jest możliwy jedynie w zaawansowanych efektach rackowych. Dla przykładu, oprócz standardowych potencjometrów speed i depth do dyspozycji jest mod source, który określa charakter fali modulacji w tym: sine wave LFO, square wave LFO, a także obwiednię charakterystyczną dla efektów wah wah. Wszystko zmienia się płynnie, sugestywnie oddziałując na sygnał naszego wiosła. Jeszcze większe zaawansowanie oferuje nam sekcja option select. Dzięki niej wybieramy parametr brzmienia, który chcemy modyfikować, a sama edycja odbywa się już dedykowanym potencjometrem option.
O tym, jaki parametr danego efektu zmieniamy, informuje nas kolor (zielony lub czerwony) jednej z trzech diod LED. Kiedy na głównym, centralnym potencjometrze wybraliśmy flanger lub chorus, potencjometrem select określamy parametr delay pomiędzy sygnałem dry i wet. To tylko początek zabawy, bo opcji i parametrów edycji sygnału jest wiele, a wszystko dość zrozumiale opisano w dołączonej do Source Audio Soundblox 2 Orbital Modulator instrukcji.