• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

      Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

      Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

      Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

      Orange Amps prezentuje wywiad z muzykami zespołu Madrugada

      Orange Amps prezentuje wywiad z muzykami zespołu Madrugada

      Nowy koncertowy singiel Metalliki "Too Far Gone?"

      Nowy koncertowy singiel Metalliki "Too Far Gone?"

    • Newsy sprzętowe
      Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

      Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

      Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

      Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

      Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix

      Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix

      Takamine FT341 – najważniejsze cechy i brzmienie

      Takamine FT341 – najważniejsze cechy i brzmienie

    • TopVideo
      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

  • Artyści
    • Wywiady
      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Kirk Hammett o Jamesie Hetfieldzie: "Kocham go jak brata, ale ciężko jest z nim grać w zespole"

      Kirk Hammett o Jamesie Hetfieldzie: "Kocham go jak brata, ale ciężko jest z nim grać w zespole"

    • Artykuły
      Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones"

      Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones"

      Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się"

      Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się"

      Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u"

      Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u"

      Jason Becker w obronie shredderki: "Odkryłem Tosina Abasiego oraz Tima Hensona i bardzo mnie to zainspirowało"

      Jason Becker w obronie shredderki: "Odkryłem Tosina Abasiego oraz Tima Hensona i bardzo mnie to zainspirowało"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

    • Patronat TopGuitar
      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

31 lipca 2023 Maciej Warda | TopGuitar Testy

Przeczytaj również

Bose – akcesoria dla S1 Pro
Bose – akcesoria dla S1 Pro
Miksery Bose T4S i T8S ToneMatch już dostępne
Miksery Bose T4S i T8S ToneMatch już dostępne

Coraz więcej artystów decyduje się na kameralne występy solowe lub w duetach. Aby oszczędzić im wożenia ze sobą ton sprzętu, wymyślono aktywne systemy PA dla muzyków i takim właśnie jest najnowszy, tytułowy produkt Bose. Producent ogłasza: mobilny, uniwersalny, o potężnym dźwięku. My mówimy: sprawdzam! Ale najpierw przekonamy się, o co to całe zamieszanie.

 

 

Zacznijmy od tego, że Bose S1 Pro+ nie jest wcale taki duży. Owszem, na zdjęciach wygląda na spory, ale w rzeczywistości to bardzo poręczna kolumna. W dzisiejszych czasach nikogo już nie dziwi, że kompaktowe i rozsądne gabaryty pozwalają na taką jakość, skuteczność i moc dźwięków, no ale warto ten fakt odnotować – nasz sprzęt potrafi pozamiatać, o czym miałem okazję się przekonać.

S1 Pro waży jedynie 6.8 kg, a obudowa o wymiarach 330 x 241 x 286 mm jest wykonana z trwałego i estetycznego tworzywa sztucznego (polipropylen). Duża i wygodna rączka pozwala umiejscowić sprzęt w dowolnym miejscu i dowolnej pozycji. Frontowa aluminiowa maskownica skrywa cztery głośniki (3 x 2,25 cala i 1 x 6 cali) oraz mały układ bass reflex, co skutkuje szerokim pokryciem przestrzeni dźwiękiem, również tym basowym. Trzy małe głośniczki są odpowiednio ukierunkowane i jako cały system zapewniają nieprzekłamaną emisję dźwięku w przedziale około 120 stopni kątowych. Pasmo przenoszenia zawiera się między 62Hz a 17kHz. Przypomnijmy, Bose to amerykański producent znany ze swoich produktów nagłośnieniowych, które są projektowane z myślą o psychoakustyce, czyli o słuchaczu. Chodzi o to, aby skupić się nie na działaniu głośnika, ale na odbiorze dźwięku. 

Bose to amerykański producent znany ze swoich produktów nagłośnieniowych, które są projektowane z myślą o psychoakustyce, czyli o słuchaczu

Bose S1 Pro+, fot. Maciej Warda

 

Co na pokładzie?

Wbudowany 3-kanałowy mikser, pozwala podłączyć do S1 Pro jednocześnie różne źródła dźwięku. Dwa pierwsze kanały pozwalają podłączyć mikrofony i instrumenty – wyposażono w wejście typu combo XLR/jack z układem ToneMatch pozwalającym wybrać odpowiedni preset, w zależności od tego czy podłączamy mikrofon czy np. gitarę (lub inny instrument). Kanał 3 przeznaczony jest natomiast do przesyłania strumieniowego przez Bluetooth lub wejście AUX.

Na każdym kanale do dyspozycji mamy też dwupasmowy, aktywny korektor barwy oraz regulację pogłosu, a wszystko to ukryte pod samotnymi, pojedynczymi potencjometrami. Ujawnia się w tym przypadku dyskretny urok elektroniki zaimplementowanej do systemu – wystarczy delikatnie wcisnąć daną główkę pota, a zmienia się regulowany parametr – mamy tu zatem volume, treble, bass i reverb. Rozwiązanie proste i skuteczne. Warto wspomnieć także o małych, eleganckich, monochromatycznych wyświetlaczach OLED, które pokazują w edycji jakiego parametru jesteśmy, jego poziom i czy dany kanał jest w użyciu (w rogu pojawia się małe logo gitary lub mikrofonu). Podczas gry lub śpiewania można także usłyszeć dyskretne działanie bramki szumów, wycinającej sygnał do zera dosłownie sekundę po każdym zanikającym dźwięku. Dzięki temu w pauzach utworów lub w przerwach pomiędzy nimi, słuchaczy nie będą denerwowały jakieś szumy, przydźwięki, czy inne niechciane odgłosy.

Podczas gry lub śpiewania można także usłyszeć dyskretne działanie bramki szumów, wycinającej sygnał do zera dosłownie sekundę po każdym zanikającym dźwięku

Bose S1 Pro+, fot. Maciej Warda

 

Zastosowanie i możliwości

W sekcji miksera znajdziemy ponadto wyjście liniowe [jack 1/4”] oraz serwisowy port micro-USB. To opcja zarówno dla artystów typu one-man band, którzy występują solo, dla duetów gitara – wokal lub klawisz – wokal. We wszystkich tych opcjach możemy wspomagać się podkładami, co wg mnie w takich przypadkach nie jest żadną ujmą. Tytułowy Bose przeznaczony jest także dla imprezowiczów, którzy potrzebują po prostu głośnika Bluetooth na sterydach. Można zatem odpalić z nim całkiem dużą i szaloną imprezkę, co jest kolejną uniwersalną funkcją tego systemu. Praktycy, czyli muzycy sami się nagłaśniający, docenią także możliwość obsługi za pomocą Bluetooth i aplikacji Bose Music, która otwiera przed nami m.in. bibliotekę ustawień wstępnych ToneMatch. Przełączania głośności, wysokich i niskich tonów dla każdego kanału oraz pogłosu dla kanałów 1 i 2 można więc dokonywać zarówno z poziomu aplikacji jak i na panelu kontroli z tyłu kolumny. Jeśli występujemy w jakiejś odległości od kolumny, zrozumiałe jest, że lepiej nam będzie sterować nią z poziomu tableta lub smartfona. Zmiana ustawień powoduje automatyczną zmianę wskazań na wyświetlaczach OLED. W klubowo-scenicznych ciemnościach ta pewno docenimy to udogodnienie.

Przełączania głośności, wysokich i niskich tonów dla każdego kanału oraz pogłosu dla kanałów 1 i 2 można więc dokonywać zarówno z poziomu aplikacji jak i na panelu kontroli z tyłu kolumny

Jedną z ciekawszych opcji jest możliwość ustawiania Bose S1 Pro + w różnym położeniu. Ten aktywny system głośnikowy równie dobrze spisze się na podwyższeniu, na biurku przechylony do tyłu, zamontowany wysoko na statywie, czy ustawiony bokiem i pod kątem na ziemi, jak monitor sceniczny typu wedge. Wbudowane sensory same wykrywają wówczas aktualne położenie i aktywują korektor Auto EQ, który automatycznie przekalibrowuje ustawienia dla aktualnego trybu pracy systemu. Innymi słowy, po ustawieniu w nowej pozycji system stosuje optymalną krzywą korekcji, aby poprawić jakość dźwięku. Szczerze mówiąc nie wiem, jak producenci byli w stanie przewidzieć, że nasz Bose będzie pracować np. na statywie wewnątrz małej sali, a nie np. na ulicy i pod kątem tego ustawili sound… To pytanie retoryczne, ale na szczęście różnice w brzmieniu kolumny wraz z kolejnymi presetami zmieniają się minimalnie. Dzięki temu można powiedzieć, że głośnik jest bardziej 'referencyjny”, a my mamy mniej roboty przy korekcji.

Bose S1 Pro+, fot. Maciej Warda

 

Dodatki i rozbudowa systemu

Żeby było kompleksowo, marka Boss ma w ofercie także dedykowany instrumentalny system wireless, w postaci małego nadajnika i odbiornika. Nie jest to innowacja, ale jeśli ktoś jest zdecydowany na zakup tej kolumny, to dla własnej wygody warto rozpatrzyć także opcję bez kabla. Idąc dalej tym tropem powinno przejść nam przez myśl, że skoro gitarzysta nie musi być połączony kablem z tym głośnikiem, to może i głośnik nie musi być połączony przewodem sieciowym z gniazdkiem. Za duże wymagania? Ależ skąd! Bose S1 Pro + działa także… na baterie! Opcjonalnym dodatkiem jest akumulator jonowo-litowy, który pozwala wykorzystywać system nawet tam, gdzie nie mamy dostępu do zasilania z sieci. W takim wariancie producent zapewnia o 11 godzinach pracy (!), ale oczywiście nie możemy w takim wypadku rozkręcać głośności ponad połowę skali, bo każdy decybel więcej to więcej zużytej energii (prądu). Połowa tego czasu, czyli około 5 godzin, na mniej więcej połowie głośności systemu jest jak najbardziej osiągalna.

System S1 Pro+ jest także wyposażony w zbalansowane wyjście liniowe XLR umożliwiające wysłanie sumy do dodatkowego systemu S1 Pro+ lub konsolety. Mając dwa zestawy S1 Pro możemy używać ich jako systemu stereo, wprowadzając do nich sygnały prawego i lewego kanału z zewnętrznego miksera. Możliwe jest także łączenie ze sobą dwóch zestawów w trybie Mono/Daisy-Chain oraz współpraca z mikserami T4S ToneMatch i T8S ToneMatch.

Bose S1 Pro+, fot. Maciej Warda

 

Brzmienie

Na nic byłyby te wszystkie cuda techniki zgromadzone w S1 Pro+, gdyby ostatecznie nie brzmiał on bardzo dobrze. Co zatem w tej kwestii oferuje nam ten aktywny głośnik? Prawie wszystko. Jeśli chodzi o podręczny (i poręczny) backline dla solistów i duetów to jest tu zarówno moc, jak i szerokie spektrum częstotliwości, a także kultura soundu przejawiającą się m.in. taką samą jego jakością zarówno przy grze cichej, jak i naprawdę głośnej. Zgodnie z „psychoakustyczną” renomą marki udało im się rozszerzyć t.zw. dyspersję, pozwalając dźwiękowi propagować nie tylko z przodu, ale także z boków. Rezultatem jest dźwięk, który z łatwością wypełnia pomieszczenie, a technologia Auto EQ dyskretnie pomaga zachować spójność dźwięku.

Zgodnie z „psychoakustyczną” renomą marki udało im się rozszerzyć t.zw. dyspersję, pozwalając dźwiękowi propagować nie tylko z przodu, ale także z boków

Oficjalne pasmo przenoszenia (62Hz-17kHz) nie wydaje się w żaden sposób podane na wyrost. Wypełnienie pomieszczenia o powierzchni około 100m2 dźwiękiem to żaden problem, podobnie jak osiągnięcie dobrego balansu tonalnego w całym tym obszarze. Kolumna jest kompaktowa, siłą rzeczy stanowi zatem kompromis ergo: złoty środek, jeśli chodzi o charakter brzmienia. Dlatego, jeśli podepniemy się pod nią z jakimś siarczystym przesterem, nie będzie generować wielkiej fali uderzeniowej w odległości 40 metrów w plenerze. Jednakże, jak już wspomniałem, poziomy wyjściowe, które może osiągnąć przy zachowaniu bardzo dobrej jakości dźwięku, radują moje uszy.

Kolumna jest kompaktowa, siłą rzeczy stanowi zatem kompromis ergo: złoty środek, jeśli chodzi o charakter brzmienia

Można powiedzieć, że system dobrze współpracuje z gitarą basową. Głośnik 6-calowy pracuje bez wytchnienia i czuć wyraźny powiew powietrza, który generuje. Bardzo dobrze natomiast radzi sobie z gitarą elektryczną, której także środkowe „humbuckerowe” pasma są odpowiednio mocno reprodukowane. Jeszcze lepiej jest, jeśli chodzi o wokal – mamy tu bardzo wierne oddanie timbre’u głosu i doskonałą współpracę z mikrofonami dynamicznymi. Najlepiej jednak kolumna gra z gitarą akustyczną. To jest magia i to są czary. Jeszcze nigdy nie słyszałem by projekcja gitary akustycznej przez mały system PA (wzmacniacz z głośnikiem) była aż tak żywa, plastyczna, namacalna i „zespolona” z instrumentem. Jeśli dysponujemy dodatkowo delikatnych chorusem lub flangerem, to jest szansa, że zadziałamy na publiczność niczym flecista z Hameln – fani pójdą za nami (i za systemem Bose S1 Pro +) na koniec świata. To się właśnie nazywa psychoakustyka.

Najlepiej jednak kolumna gra z gitarą akustyczną. To jest magia i to są czary

Bose S1 Pro+, fot. Bose

 

Producent: www.boseprofessional.com
Dystrybucja: https://commercialaudio.pl

 

 

  • Tags
  • Bose - testy sprzętu i nowości
  • Bose S1 Pro+

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Mlny Parsonz z Royal Thunder gra na basie Yamaha BBP34
Previous article St. James Plugin – wirtualne wzmacniacze firmy Blackstar

Maciej Warda | TopGuitar

INNE

Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza Testy
30 czerwca 2023

Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie Testy
31 maja 2023

Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert Artykuł tygodnia
30 maja 2023

Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę Testy
29 maja 2023

Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę

Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów Testy
25 maja 2023

Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów

ESP LTD Deluxe Phoenix 1000 See Thru Black Sunburst - złoty ptak Testy
28 kwietnia 2023

ESP LTD Deluxe Phoenix 1000 See Thru Black Sunburst - złoty ptak

Markbass MB58R Mini CMD 121 P - 10 kilogramów szczęścia Testy
26 kwietnia 2023

Markbass MB58R Mini CMD 121 P - 10 kilogramów szczęścia

Markbass Minimark 802 N300 - mały ale wariat Testy
31 marca 2023

Markbass Minimark 802 N300 - mały ale wariat

Ibanez SML721-RGC - muzyczny kameleon Newsy
30 marca 2023

Ibanez SML721-RGC - muzyczny kameleon

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
21 września 15:42
Newsy

Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

21 września 13:34
Newsy

Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

21 września 12:17
Newsy

Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

21 września 9:31
Artyści

Steve Hackett: „Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole”

20 września 15:52
Newsy

Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

20 września 14:03
Newsy

Orange Amps prezentuje wywiad z muzykami zespołu Madrugada

20 września 11:38
Newsy

Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix

20 września 10:35
Newsy

Nowy koncertowy singiel Metalliki „Too Far Gone?”

19 września 12:32
Artyści

Paul McCartney: „Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones”

19 września 10:37
Imprezy

Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

19 września 9:54
Imprezy

Dave Matthews Band powraca do Polski! 

19 września 9:33
TopSpecial

Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco „intelektualni”

18 września 13:37
Newsy

Takamine FT341 – najważniejsze cechy i brzmienie

18 września 12:26
Newsy

Markbass Virtuoso International Contest zakończony

18 września 10:50
Artyści

Marty Friedman o doskonaleniu techniki: „Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się”

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press