• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Tony Iommi, Serj Tankian i dyrektor generalny Gibsona Cesar Gueikian połączyli siły w nowym utworze „Deconstruction”

      Tony Iommi, Serj Tankian i dyrektor generalny Gibsona Cesar Gueikian połączyli siły w nowym utworze „Deconstruction”

      Joan Rockguitar gra solo z przeboju Whitesnake na gitarze E-II M-II

      Joan Rockguitar gra solo z przeboju Whitesnake na gitarze E-II M-II

      Justin Lyons o interfejsie Apogee Jam X

      Justin Lyons o interfejsie Apogee Jam X

      Guns N’ Roses w trasie z mikrofonami Austrian Audio

      Guns N’ Roses w trasie z mikrofonami Austrian Audio

    • Newsy sprzętowe
      Cliff Cooper składa życzenia i zaprasza do udziału w akcji Wish Granted 2023

      Cliff Cooper składa życzenia i zaprasza do udziału w akcji Wish Granted 2023

      Jak brzmi gitara Takamine FT341?

      Jak brzmi gitara Takamine FT341?

      Jakub Żytecki prezentuje swój preset dla Line 6 Helix

      Jakub Żytecki prezentuje swój preset dla Line 6 Helix

      Epiphone Kirk Hammett „Greeny” 1959 Les Paul Standard

      Epiphone Kirk Hammett „Greeny” 1959 Les Paul Standard

    • TopVideo
      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

  • Artyści
    • Wywiady
      Reinkarnacja i alter ego, czyli  wywiad z Szymonem Paduszyńskim aka Jacko Brango

      Reinkarnacja i alter ego, czyli  wywiad z Szymonem Paduszyńskim aka Jacko Brango

      Kirk Hammett opowiada o niezwykle silnej motywacji Metalliki podczas pierwszych lat grania

      Kirk Hammett opowiada o niezwykle silnej motywacji Metalliki podczas pierwszych lat grania

      Brad Whitford opowiada o niełatwej roli drugiego gitarzysty Aerosmith

      Brad Whitford opowiada o niełatwej roli drugiego gitarzysty Aerosmith

      "Dużo, dużo fuzzów" - wywiad z Dawidem Wajszczykiem z Black Radio

      "Dużo, dużo fuzzów" - wywiad z Dawidem Wajszczykiem z Black Radio

    • Artykuły
      Joe Satriani o słynnym już występie w Howard Stern Show: "Stałem bokiem, ponieważ szukałem jakichkolwiek wskazówek"

      Joe Satriani o słynnym już występie w Howard Stern Show: "Stałem bokiem, ponieważ szukałem jakichkolwiek wskazówek"

      Bruce Dickinson o publiczności z pierwszych rzędów: "Banda pozerów, która chce wyjść na pierwszy plan"

      Bruce Dickinson o publiczności z pierwszych rzędów: "Banda pozerów, która chce wyjść na pierwszy plan"

      Według producenta Judas Priest, Andy'ego Sneapa, obecna dostępność "gwiazd rocka" dla fanów jest błędem

      Według producenta Judas Priest, Andy'ego Sneapa, obecna dostępność "gwiazd rocka" dla fanów jest błędem

      Steve Lukather: "Zostawiam szalone rzeczy młodszym gitarzystom"

      Steve Lukather: "Zostawiam szalone rzeczy młodszym gitarzystom"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Weekender & Bob Spring „Mind Minder” - recenzja

      Weekender & Bob Spring „Mind Minder” - recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

    • TopLegendy
      Vernon Reid wskazuje na jedną, "perfekcyjną" solówkę gitarową

      Vernon Reid wskazuje na jedną, "perfekcyjną" solówkę gitarową

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Metallica zapowiedziała koncert w Arabii Saudyjskiej

      Metallica zapowiedziała koncert w Arabii Saudyjskiej

      Megadeth zagra w Polsce! Wystąpią na Mystic Festival 2024

      Megadeth zagra w Polsce! Wystąpią na Mystic Festival 2024

      Sting ponownie zagra w Polsce

      Sting ponownie zagra w Polsce

      Sammy Hagar nie poddaje się - ogłasza trasę i zaprasza na nią Davida Lee Rotha oraz Alexa Van Halena

      Sammy Hagar nie poddaje się - ogłasza trasę i zaprasza na nią Davida Lee Rotha oraz Alexa Van Halena

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Tommy Emmanuel w Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku - fotorelacja

      Tommy Emmanuel w Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku - fotorelacja

      In Twilight’s Embrace, JAD oraz Bliss – fotorelacja z koncertu

      In Twilight’s Embrace, JAD oraz Bliss – fotorelacja z koncertu

      Tommy Emmanuel zagrał w Krakowie i jak zwykle zachwycił fanów gitary

      Tommy Emmanuel zagrał w Krakowie i jak zwykle zachwycił fanów gitary

      30-lecie Funk De Nite podczas Krakowskich Zaduszek Jazzowych

      30-lecie Funk De Nite podczas Krakowskich Zaduszek Jazzowych

    • Patronat TopGuitar
      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Apogee Groove – miniaturowy przetwornik D/A i wzmacniacz słuchawkowy w jednym

      Apogee Groove – miniaturowy przetwornik D/A i wzmacniacz słuchawkowy w jednym

      Foxgear Miniamps V-100, M-1959, TW-100 oraz HW-103 - test porównawczy

      Foxgear Miniamps V-100, M-1959, TW-100 oraz HW-103 - test porównawczy

      Ibanez GIO GRG121 SP - gitara dla początkujących, ale z dużymi ambicjami

      Ibanez GIO GRG121 SP - gitara dla początkujących, ale z dużymi ambicjami

      Foxgear Baroni Jeval - wielki powrót idei wzmacniacza podłogowego

      Foxgear Baroni Jeval - wielki powrót idei wzmacniacza podłogowego

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      5 cennych porad dla gitarzystów od Alexa Skolnicka

      5 cennych porad dla gitarzystów od Alexa Skolnicka

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Vernon Reid wskazuje na jedną, "perfekcyjną" solówkę gitarową

      Vernon Reid wskazuje na jedną, "perfekcyjną" solówkę gitarową

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

    • TopSpecial-Zestawienia
      25 najbardziej emocjonalnych solówek wszech czasów

      25 najbardziej emocjonalnych solówek wszech czasów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Adam Malicki – wywiad z gitarzystą ONE
Home
Artyści
Wywiady

Adam Malicki – wywiad z gitarzystą ONE

8 czerwca 2015 Maciej Warda | TopGuitar Artyści, Wywiady

Przeczytaj również

Metallica „The Story Of The Songs” - nowy film dokumentalny
Metallica „The Story Of The Songs” - nowy film dokumentalny
Source Audio Ventris Dual Reverb z serii One
Source Audio Ventris Dual Reverb z serii One

Adam Malicki jest dziewiętnastolatkiem, który nagrał właśnie drugą płytę, na której gościnnie wystąpił… Paul Gilbert. To jednak nie przypadek – Adam gra na gitarze jak jego o wiele starsi i bardziej doświadczeni koledzy, a świadomość muzyczna pozwala na komponowanie i pisanie dojrzałych, świetnych kawałków.

Koncertował w USA, gdzie grał m.in. u boku Grega Howe’a, a legendarny klub Whisky a Go Go otworzył dla zespołu ONE swoje podwoje. Warto poznać tego młodego artystę, a o polską gitarową przyszłość, jeśli jest ona w tak jasnych barwach, możemy być spokojni.

Maciej Warda: Jesteś idealnym przykładem na to, że indywidualne lekcje u zawodowych gitarzystów to najlepsza nauka i najlepsze efekty. Kto ciebie uczył, zanim poznałeś Paula Gilberta?

Adam Malicki: Moim pierwszym nauczycielem gitary była Aga Malicka, która uczyła mnie również gry na pianinie. Wtedy uczyłem się popowych i rockowych utworów, np. Santany. Następnie brałem lekcje u Michała „Mad Mike’a” Jabłońskiego. To u niego zacząłem rozumieć teorie skal i improwizacji. Dodatkowo Michał mi pokazał wiele ćwiczeń technicznych, które pozwoliły mi się rozwijać właśnie w tym kierunku. Pamiętam, że na początku największym wyzwaniem był „Cupid’s Dead” grupy Extreme, a potem „Holy Wars” Megadeth…

Później szlifowałem warsztat u Ryszarda „Sygita” Sygitowicza, miałem też odskocznię jazzową u Piotra Lemańskiego. Ostatnim już etapem nauki był wyjazd do Stanów Zjednoczonych. W Musicians Institute poznałem wiele ciekawych muzyków i czerpałem z każdej chwili przebytej w tamtym miejscu. Największy wpływ miał wtedy na mnie Bill LaFleur, który ma niesamowitą wiedzę muzyczną i, co najważniejsze – kompozytorską.

Ile czasu poświęcałeś kiedyś na grę i ćwiczenia? Ile miałeś lat, gdy najbardziej intensywnie trenowałeś?

Adam Malicki: Od dwunastego roku życia zacząłem grać na gitarze na poważnie. Godzinami siedziałem nad ćwiczeniami z pentatoniką i skalami modalnymi. Przez kolejne lata zdołałem uzyskać niezłą sprawność obydwu rąk i wtedy zająłem się ćwiczeniami time’owymi, jak i również kompozycją i improwizacją. Nieraz bez przerw grałem – na stojąco, bo nie ćwiczę na siedząco – po trzy godziny jedną sesję ćwiczeń. Potem mała przerwa i tak zbierało się dziennie sześć godzin z gitarą. Wtedy jeszcze ciężko było pogodzić naukę z muzyką, więc nieraz odrabiałem lekcje, a wprawki ogrywałem, stukając w biurko.

W przeszłości uczestniczyłeś w kilku międzynarodowych gitarowych konkursach. Czy teraz dałeś sobie już spokój z takimi zawodami?

Adam Malicki: To na pewno był dla mnie fajny okres. Jednak dziś przede wszystkim przeznaczam swój czas zespołowi. Dopiero co wypuściliśmy nowy album, więc trzeba być w formie! Nie ukrywam też, że już zbieram pomysły na kolejne utwory. Oprócz ćwiczeń również dochodzi aktywność w sieci, której nie mogę odpuścić.

Masz poważne zadatki na solowego shreddera, ale postanowiłeś założyć zespół i występować pod szyldem ONE. Dlaczego taka decyzja?

Adam Malicki: Dzięki! Jednak to, co lubię najbardziej, to pisać utwory, przeżywać kompozycje. Dlatego też na nowym albumie są utwory, które można zanucić, starałem się jednak skomplikować harmonicznie, aczkolwiek w ten sposób, by stworzyć atmosferę, a nie wprawiać w podziw zaawansowaniem matematycznych myśli. Wychowałem się na muzyce Beatlesów, ale i też Deep Purple i Led Zeppelin. Shred dopiero doszedł później. Próbuję to ułożyć w logiczną całość. Oczywiście w solówkach trzeba było trochę przyłoić!

Czy biorąc udział w Gilbertowskim „Fuzz Universe Tour” przewidywałeś, jakie będzie miało to konsekwencje dla twojego grania i rozwoju?

Adam Malicki: Nie miałem bladego pojęcia, że od tego momentu moje życie tak się potoczy! Dzięki temu poszedłem do Musicians Institute, poznałem Gilberta, Jeffa Bowdersa, Juna i wiele innych fantastycznych osobowości. Jak widać, jest to najlepszy przykład efektu motyla!

Jak doszło do nawiązania osobistych kontaktów z Paulem Gilbertem i współpracy z nim?

Adam Malicki: Wszystko się zaczęło podczas warsztatów Paula w Progresji 2010 roku. Wtedy miałem okazję pojamować z Paulem i porozmawiać o muzyce. Polubił mój styl gry i od tamtego momentu byliśmy co jakiś czas w kontakcie mailowym. Gdy udałem się w 2013 roku do M.I., to wybierając lekcje pierwszego dnia, zauważyłem, że Jeff prowadzi tam co dwa tygodnie warsztaty perkusyjne. Jeff Bowders? W tym samym budynku co ja? Nie mogłem odpuścić takiej okazji! Pewnego razu, gdy był w M.I., pokazałem mu płytę „Njoyin” i opowiedziałem o mojej nauce i Gilbercie. Gdy znów się spotkaliśmy, powiedział mi, że album jest „awesome” i że lubi vibe naszego zespołu. Następnie mu opowiedziałem mu o nowych kawałkach i zapytał, czy byłby chętny do nagrania bębnów na nowy album. Powiedział, że może się uda! Nagraliśmy pierwsze kawałki niespełna rok później z poleconym przez Jeffa inżynierem dźwięku – Junem Murakawą, i basistą Dave’em Filice’em. A ponieważ Jeff i Jun od zawsze współpracowali też z Paulem Gilbertem, to wspólnymi siłami zapytaliśmy się, czy nie zagrałby kilku solówek na naszym albumie. Jak widać i słychać – zgodził się!

Płyta „Świat świętych krów” to gitarowy konkret – słychać na niej wyraźnie wpływ Paula Gilberta. Chodzi przede wszystkim o frazowanie i formę, ale nie tylko. Został twoim prawdziwym mentorem?

Adam Malicki: Gilbert jest zdecydowanie moim gitarowym guru! Śledziłem jego współpracę z Racer X, Mr. Big i też jego solową karierę. Najbardziej słychać to w utworze „Hołd”, który jest, jak nazwa wskazuje, hołdem dla gitarzystów. Większość riffów jest zagrana w metodzie „string skipping” i są też Gilbertowskie zagrywki. A wisienką na torcie jest ekstraorbitalne solo Paula Gilberta!

Jaki wpływ na aranże i ostateczny kształt płyty miał Jun Murakawa, postać odpowiedzialna za płyty m.in. Soundgarden, Nine Inch Nails, Toto?

Adam Malicki: Jun ma niesamowite ucho w sprawach miksu i brzmienia. Gdy brakowało dołu, to zaproponował dodać to pasmo połączeniem gibsona i wzmacniacza Nailor… Właśnie jego doświadczenie i instynkt muzyczny wiele dodała w brzmieniu „Świat świętych krów”.

Opowiedz jeszcze o gościach na płycie. Są to przecież postacie światowego formatu!

Adam Malicki: Tak jest! Paul Gilbert – absolutny wirtuoz gitary, niesamowity muzyk, który współpracował z gwiazdami wielkiego formatu (Mr. Big), jak i wprawia w zachwyt koneserów instrumentu swoimi solowymi płytami. Jeff Bowders – to jest Paul Gilbert perkusji! Zarejestrował tony swoich partii perkusji dla rzeszy zespołów, od Shakiry przez Paula Gilberta do Larry’ego Mitchella. Mentor wielu wschodzących gwiazd perkusji. Dave Filice – światowy basista z wybitnym feelingiem! Dzielił scenę z Run DMC, Bono i The Edge, Richie Kotzenem i wieloma innymi. Last but not least – Junichi Murakawa. Tak jak powiedziałeś, jest odpowiedzialny za dźwięk w kapelach jak Soundgarden, Nine Inch Nails albo Trent Reznor.

Czy Paul zmobilizował cię do jeszcze intensywniejszych ćwiczeń? Niektóre twoje zagrywki na płycie to chyba bardzo wysoki stopień trudności!

Adam Malicki: Zdecydowanie! Paul był zawsze moją maszyną do mobilizacji. Chociaż gdy czasem go oglądałem, to wręcz opadały mi ręce… Dużo czasu poświęcam ćwiczeniom i cieszę się, że efekt jest dobry!

Jakie techniki albo zagrywki są twoimi ulubionymi? Może masz jakiś utwór albo rozgrzewkę, którą najbardziej lubisz grać?

Adam Malicki: Zazwyczaj przed graniem stosuję serię ćwiczeń na rozciąganie rąk, ramion, pleców i nóg. Podczas ćwiczeń pracuje całe ciało, więc trzeba je do tego przygotować. Do tego zaliczam ćwiczenia Johna Petrucciego i perkusisty Travisa Barkera. Następnie rozciągam już palce na gryfie ćwiczeniami gitarzysty Dream Theater, jednak dodatkowo włączam delay z jednym uderzeniem, aby zawsze wiedzieć, czy jestem w timie. Potem już mam opracowany swój zestaw ćwiczeń, który ma moc elementów, więc streszczając się, powiem o jednym poświęconym utrzymaniu groove’u. Ustawiam w komputerze loop na dwa takty. Podczas pierwszego taktu leci metronom z ćwierćnutami. W drugim takcie jest cisza. Wtedy ustawiam delay na wartość dokładnie jednego taktu. Wtedy zaczynają się schody! Gram rytmy, podczas gdy jest cisza, a potem odsłuchuję sygnał z delaya, który nakłada się na bicie metronomu. Jest to niezwykle efektywne ćwiczenie, lecz z początku również dosyć frustrujące! Wpadłem na to, oglądając wideo instruktażowe Victora Wootena.

Grasz na gitarach Dean. Chodzi o ich drapieżny wygląd czy po prostu tak dobrze brzmią? Jakie modele konkretnie posiadasz?

Adam Malicki: Gitara Dimebaga widnieje na zdjęciach naszego zespołu, jednak nie jest to moje główne wiosło. Ta gitara jest przede wszystkim do cięższych brzmień i nie za dobrze sprawuje się w czystych partiach. Dodatkowo profil w kształcie V nie należy do wygodnych. Moim głównym wiosłem to Gibson Les Paul Custom – istna fantazja brzmieniowa. Uwielbiam na nim grać riffy i melodie. Jednak do solówek i stroju D używam Ibaneza RG 1570, który jest zdecydowanie najwygodniejszą gitarą, jaką posiadam. Ma też jaśniejsze brzmienie niż gibson, co sprawia, że lepiej ją słychać na koncertach.

Współpracujesz jakoś bardziej oficjalnie z którymś z producentów sprzętu?

Adam Malicki: Póki co nie mam podpisanych żadnych umów z producentami sprzętu, jednak przyzwyczaiłem się już do pewnych akcesoriów i kostek. Używam np. ultexów Trapezoid 1.00, strun Elixir, przesterów Fulltone’a i wzmacniacz Orange Rockerverb 100 z kolumną 4 × 12 tej samej firmy (niezwykle ciężką!).

Czy w studiu też na nich grałeś? A może w Los Angeles dostałeś do ręki jakieś inne niesamowite instrumenty?

Adam Malicki: W studiu najczęściej sięgałem po mojego gibsona, jednak niektóre partie zarejestrowałem również na deanie i ibanezie. Za to w Los Angeles nagrywaliśmy w studiu Keitha Nelsona z Buckcherry, który uchodzi za kolekcjonera vintage’owych gitar i wzmacniaczy. Dlatego też na płycie są zarejestrowane ścieżki gitary Rickenbacker, strat z lat sześćdziesiątych lub Gibson Gold Top z końca lat pięćdziesiątych. Do tego używaliśmy też vintage’owych marshalli i butikowych wzmacniaczy firmy Naylor albo Matchless. Istny raj!

Jak wyglądały twoje muzyczne zakupy w ostatnim czasie? Chodzi mi o sprzęt, nie o płyty.

Adam Malicki: Ostatnio kupiłem sobie kaczkę Dunlopa sygnowaną nazwiskiem Jimiego Hendriksa. Dla mnie jest idealna! Wyśmienity sweep i nie za dużo górnych frekwencji. Kupiłem też kilka sprawnych aplikacji muzycznych na androida które sprawiają, że mogę ćwiczyć zawsze i wszędzie – Chord!, iReal Pro albo Metronomics. Adam świetnie sprawdził się jako hardrockowy wokalista. Jak wpadłeś na to, by to on właśnie wyśpiewał drugą płytę ONE? Kiedyś supportowaliśmy Golden Life na koncercie. Miałem wtedy też okazję zagrać w jednym utworze solówkę. Po koncercie pogadaliśmy o muzie i był to mile spędzony czas. Gdy mieliśmy zagrać na koncertach przed Black Label Society, okazało się, że nasz wokalista jest niedyspozycyjny, zadzwoniliśmy wtedy do Adasia, czy byłby chętny zagrać z nami dwóch koncertów. Wtedy powalił mnie na deski! Nie spodziewałem się takiej dawki energii i drapieżnego śpiewania! Publiczność szalała za sprawą jego frontmeńskich sztuczek. To było cudowne doświadczenie. Potem postanowiliśmy, że jego głos również powinien być zarejestrowany na taśmie! Adamowi ten pomysł również się spodobał i tak się zrobiliśmy!

Opowiedz o twoich inspiracjach. Co cię natchnęło na przykład do napisania rewelacyjnego „Sezamie mój”?

Adam Malicki: Dzięki! Pamiętam, że pisząc tę kompozycję, byłem w podłym humorze i chciałem napisać utwór, który opisałby tę sytuację. Dlatego są tam pokomplikowane progresje, np. w zwrotce (utwór jest w tonacji e mol) e mol – G dur – Fis Dur. Zaczęło się właśnie od tego riffu, zacząłem tworzyć ten utwór, a następnie skomponowałem już bardziej melancholijny refren i orkiestrowe solo.

A jak to wygląda od strony praktycznej – jak piszesz utwory, jak je zapamiętujesz, jak potem powstają kompletne kawałki?

Adam Malicki: Pomysły przychodzą zazwyczaj w nieoczekiwanym momencie i tak samo szybko odchodzą w zapomnienie, więc staram się uchwycić riffy albo w telefonie albo od razu w sesji. Najczęściej utwór zaczynam tworzyć od melodii bądź riffu, jednak ostatnio zrobiłem eksperyment i zacząłem od…wokalu!

Jak będzie wyglądał sezon letni zespołu ONE i jakie plany na jesień 2015 i wiosnę 2016?

Adam Malicki: Chcemy jak najwięcej koncertować! Uważamy, że najnowszy materiał jest zdecydowanie dojrzały dla sceny zarówno rockowej, jak i metalowej oraz progresywnej. Występujemy na Impact Festival w Łodzi i na Metal Hammer Festival u boku Dream Theater, Riverside i innych. Planów następny rok jeszcze nie mamy, ale ciągle tworzę nowe utwory, więc zobaczymy, co następny rok nam przyniesie

Jak wygląda koncertowy skład twojego zespołu? Przedstaw nam pozostałych zawodników.

Adam Malicki: Na koncertach występuje wokalista Adam Wolski, Aga Malicka gra na instrumentach klawiszowych, Piotruś Lekki rzeźbi na Flying V, Artur Olkowicz na basie, Adrian Łukaszewski fenomenalnie wymiata na perkusji, no i mnie na koncertach też nie zabraknie.

Wywiad z Adamem Malickim, gitarzystą One, ukazał się w czerwcowym wydaniu magazynu TopGuitar (TG 6/2015).

 

  • Tags
  • Adam Malicki
  • adam malicki gitarzysta
  • one

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article La Bella HRS Series - mini-test strun gitarowych
Previous article Podczas operacji mózgu grał na gitarze

Maciej Warda | TopGuitar

INNE

Joe Satriani o słynnym już występie w Howard Stern Show: "Stałem bokiem, ponieważ szukałem jakichkolwiek wskazówek" Artykuły o artystach
8 grudnia 2023

Joe Satriani o słynnym już występie w Howard Stern Show: "Stałem bokiem, ponieważ szukałem jakichkolwiek wskazówek"

Bruce Dickinson o publiczności z pierwszych rzędów: "Banda pozerów, która chce wyjść na pierwszy plan" Artykuły o artystach
8 grudnia 2023

Bruce Dickinson o publiczności z pierwszych rzędów: "Banda pozerów, która chce wyjść na pierwszy plan"

Według producenta Judas Priest, Andy'ego Sneapa, obecna dostępność "gwiazd rocka" dla fanów jest błędem Artykuły o artystach
7 grudnia 2023

Według producenta Judas Priest, Andy'ego Sneapa, obecna dostępność "gwiazd rocka" dla fanów jest błędem

Steve Lukather: "Zostawiam szalone rzeczy młodszym gitarzystom" Artykuły o artystach
7 grudnia 2023

Steve Lukather: "Zostawiam szalone rzeczy młodszym gitarzystom"

Reinkarnacja i alter ego, czyli  wywiad z Szymonem Paduszyńskim aka Jacko Brango Artyści
6 grudnia 2023

Reinkarnacja i alter ego, czyli  wywiad z Szymonem Paduszyńskim aka Jacko Brango

Ace Frehley: "Wielu fanów Kiss nie jest najbystrzejszymi ludźmi na świecie" Artykuły o artystach
6 grudnia 2023

Ace Frehley: "Wielu fanów Kiss nie jest najbystrzejszymi ludźmi na świecie"

Ritchie Blackmore nie lubił słuchać nagrań Deep Purple, a utwór "Space Truckin'" uważał za bardzo słaby Artykuły o artystach
5 grudnia 2023

Ritchie Blackmore nie lubił słuchać nagrań Deep Purple, a utwór "Space Truckin'" uważał za bardzo słaby

Marty Friedman nie dostał roboty u Ozzy'ego przez... swój wizerunek Artykuły o artystach
5 grudnia 2023

Marty Friedman nie dostał roboty u Ozzy'ego przez... swój wizerunek

Po zakończeniu kariery zespół KISS... będzie dalej koncertował, ale wirtualnie Artykuły o artystach
4 grudnia 2023

Po zakończeniu kariery zespół KISS... będzie dalej koncertował, ale wirtualnie

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
10 grudnia 13:22
Newsy

Tony Iommi, Serj Tankian i dyrektor generalny Gibsona Cesar Gueikian połączyli siły w nowym utworze „Deconstruction”

9 grudnia 12:03
TopSpecial

Producent Robin Millar walczy ze śladem węglowym w branży muzycznej. Uważa, że płyty są pakowane w „ścięte drzewa i plastik”

8 grudnia 15:44
Newsy

Cliff Cooper składa życzenia i zaprasza do udziału w akcji Wish Granted 2023

8 grudnia 10:31
Artyści

Joe Satriani o słynnym już występie w Howard Stern Show: „Stałem bokiem, ponieważ szukałem jakichkolwiek wskazówek”

8 grudnia 8:46
Artyści

Bruce Dickinson o publiczności z pierwszych rzędów: „Banda pozerów, która chce wyjść na pierwszy plan”

7 grudnia 16:05
Newsy

Joan Rockguitar gra solo z przeboju Whitesnake na gitarze E-II M-II

7 grudnia 12:48
Newsy

Jak brzmi gitara Takamine FT341?

7 grudnia 11:45
Artyści

Według producenta Judas Priest, Andy’ego Sneapa, obecna dostępność „gwiazd rocka” dla fanów jest błędem

7 grudnia 10:56
Artyści

Steve Lukather: „Zostawiam szalone rzeczy młodszym gitarzystom”

6 grudnia 13:31
Newsy

Jakub Żytecki prezentuje swój preset dla Line 6 Helix

6 grudnia 11:09
Artyści

Reinkarnacja i alter ego, czyli  wywiad z Szymonem Paduszyńskim aka Jacko Brango

6 grudnia 10:02
Artyści

Ace Frehley: „Wielu fanów Kiss nie jest najbystrzejszymi ludźmi na świecie”

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press