• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Trzej synowie Beatlesów połączyli siły w nowym utworze „Rip Off”!

Sprzęt

Twórca Klona Centaura pozywa firmę Behringer za wytanianie jego kultowego efektu

Newsy

Czy AI zabije gitarę? Scenariusze przyszłości

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett: „Nie wierzę, że muzykom wolno przechodzić na emeryturę!”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Wywiady

Woobie Doobie w TopGuitar: Michał Grymuza

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano wrz 25, 2014
Udostępnij

Michał Grymuza to gitarzysta niezwykle wszechstronny, w niektórych dziedzinach wykazujący nietypowe w innych bardzo tradycyjne podejście, a jednocześnie nieustannie rozwijający swoje umiejętności i poszukujący nauki w każdym nowym doświadczeniu. Pretekstem do rozmowy jest płyta „Dawne tańce i melodie” – drugi album studyjny w dyskografii polskiej supergrupy Woobie Doobie, której początki sięgają 1992 roku.

Mikołaj Służewski: Dlaczego dopiero teraz, po ponad dwudziestu latach od scenicznego i prawie dwudziestu od fonograficznego debiutu Woobie Doobie, zdecydowaliście się nagrać razem kolejną płytę?
Michał Grymuza: Pewnie dlatego, że nasze ścieżki ciągle się przecinały, ale nigdy w tej właściwej konfiguracji pięciu osób. W pierwszym składzie Woobie Doobie graliśmy wiele lat temu i mimo tego, że od tamtego czasu spotykałem się z Michałem [Dąbrówką – przyp. red], Wojtkiem jednym i drugim [Olszakiem i Pilichowskim], to w tym pięcioosobowym składzie widywaliśmy się niezwykle rzadko. Ze względu na to, że pracujemy szalenie dużo, to wygospodarować czas, by poza codzienną, ciężką pracą pograć jeszcze coś niekomercyjnego, jest naprawdę trudno. Nawet to ostatnie spotkanie nie było takie łatwe, ale przemożna chęć ponownego pomuzykowania razem wreszcie zwyciężyła nad obowiązkami zawodowymi i udało nam się zagrać parę prób, i nagrać parę piosenek.

michal grymuza

Nazwałeś wasze granie niekomercyjnym – czy uważasz, że nie ma na to słuchaczy?
Michał Grymuza: Pracujemy jako muzycy sesyjni, czyli żyjemy z grania, a z takiej muzyki, jaką prezentujemy w Woobie Doobie nie ma pieniędzy. Robimy to raczej dla przyjemności, dlatego mówię, że jest to granie niekomercyjne. Wszyscy płacimy rachunki, musimy z czegoś żyć, a granie jest jedyną rzeczą, którą robimy, dlatego musimy grać tam, gdzie są pieniądze. To jest okrutne i niestety na granie dla przyjemności zostaje mniej czasu. Wielu ludzi muzykuje po godzinach, po pracy w biurze – my muzykujemy w Woobie Doobie po pracy w studiu i z artystami, którzy są gwiazdami na komercyjnym rynku.

Wydaje mi się jednak, że muzyka Woobie Doobie ma pewien potencjał – mimo iż jest zdecydowanie ambitniejsza od prostego popu, to nie jest przecież wybitnie trudna w odbiorze.
Michał Grymuza: Nie, ale też nigdy nie była nastawiona na zarabianie pieniędzy i tak naprawdę nigdy nie było z tego jakichś większych zysków. Graliśmy lata temu jakieś koncerty, które się zwracały, nie dokładaliśmy do tego interesu, ale w Polsce nie ma aż tylu fanów muzyki instrumentalnej na skrzyżowaniu popu, jazzu i rocka, żeby można było zagrać dużą trasę czy sprzedawać nie wiadomo ile płyt. Da się na tym skromnie zarobić, ale nie są to kokosy i gdybyśmy chcieli grać tylko takie rzeczy, to nie starczyłoby pewnie nawet na dobre instrumenty. Zresztą większość muzyków, którzy pracują w zawodzie, żyje raczej z grania z dużymi postaciami rynku popowego, a na boku ma jakieś poboczne projekty nastawione na instrument własny, w których gra rzeczy ciekawsze czy mniej sprzedawalne.

1234Następna strona
TAGI: Michał Grymuza, Woobie Doobie
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

ArtyściWywiady

John Cooper: „Europejska publiczność jest bardziej eklektyczna niż amerykańska”

Maciej Warda | TopGuitar cze 24, 2025
ArtyściWywiady

Nie narzekaj na swój największy hit – Steve Stevens przypomina, dzięki czemu płacisz rachunki

Maciej Warda | TopGuitar cze 23, 2025
ArtyściWywiady

Lider Sodom, Tom Angelripper, twierdzi, że słuchanie muzyki na smartfonach zabija jej prawdziwe brzmienie

Maciej Warda | TopGuitar cze 20, 2025
ArtyściWywiady

Zamiast terapii – koncerty? James Hetfield szczerze o przebywaniu na scenie: „Tam mogę być naprawdę sobą”

Maciej Warda | TopGuitar cze 16, 2025
ArtyściWywiady

Arkadiusz Gruszka z Leash Eye: „Gibson to lepszy wybór do cięższego grania, ale ciężki klimat można wykręcić także z Fendera”

Maciej Warda | TopGuitar cze 15, 2025
ArtyściWywiady

Zakk Wylde „Zamiast grać po trzy dźwięki na strunie jak Al Di Meola czy Yngwie, postawiłem na prostotę”

Maciej Warda | TopGuitar cze 8, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?