Stanley był pierwszym oficjalnym endorserem basów Alembic. W roku 1973, gdy miał już ugruntowaną pozycję w Return To Forever, otrzymał swój pierwszy bas tej firmy robiony specjalnie dla niego.
Ten Alembic posiadał on kształt korpusu Series 1 i bardzo cienkie progi, o wielkości 1,5 mm. Wyglądało to frapująco, ponieważ Alembiki są dość filigranowymi gitarami a Stanley ma ponad 2 m wzrostu… Na ogół używa on instrumentów z serii Signature Standard 4, ale istnieje też seria DeLuxe, a na 30-lecie współpracy Stanleya i Alembica zmontowano dla niego imponujący Alembic Dragons Breath z egzotycznym topem Coco Bolo.
Drugim wyborem Mistrza są współprojektowane przez siebie basy Spellbinder Standard, Standard II, Spellbinder Mando Piccolo, Spellbinder 2001 (z efektami na pokładzie) oraz Spellbinder Tenor. Powstały one we współpracy ze znanym niemieckim lutnikiem Thomasem Lieberem, z którym współpracuje od roku 1980. Mando Piccolo ma menzurę 30 i ½ cala i strojony jest oktawę wyżej niż standardowo. Model Standard II został wykonany zaledwie w 125 egzemplarzach, a w większości Spellbinderów Clarke montuje preamp John East ACG. Stanley ma jeszcze jednego „piccolaka” od Carla Thompsona – ten ma już normalne 34 cale oraz absolutnie wyjątkowe, boutique’owe basy z niemieckiej pracowni Lowenherz, posiadające aż sześć przetworników, z których każdy możemy aktywować osobnym przełącznikiem.
Dzisiaj przyzwyczailiśmy się już do tego, że basy w jego dłoniach wyglądają jak zabawki, a on jakby na przekór swoim warunkom fizycznym projektuje sobie coraz mniejsze korpusy, węższe szyjki i krótsze menzury! Sam byłem świadkiem jak podczas jednego koncertu wziął kontrabas jak gitarę (poziomo!) i grał na nim bez problemu. Na ogół gra na Spellbinder Upright Contrebasse, wykonanym na wzór jego ukochanego, 120-letniego, niemieckiego kontrabasu, którego używa wyłącznie w domu.
Stanley używa przeważnie dwóch wzmacniaczy mocy QSC RMX 2450, które otrzymują sygnały z mixera Mackie 1202. Ten ostatni przekazuje bowiem osobne sygnały z dwóch przetworników gitary basowej Clarke’a: mostkowego i gryfowego. Dalej są już tylko kolumny SWR Goliath III 4×10 (podpięte do toru z pickupa gryfowego) i SWR Big Ben 1X18 subwoofer (tor pickupa mostkowego). Jedyne comba, jakie ma na podorędziu to SWR Spellbinder oraz SWR Super Redhead (do kontrabasu wyposażonego w pickup Fishman BP-100). Rok temu Stanley podpisał umowę z Ampegiem i używa również zestawów Pro Neo lub SVT.
Basy





Wzmacniacze i kolumny


Comba


Efekty i mikser




Struny
