• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ImprezyNajbliższe imprezy

Metallica wraca do korzeni i zagra na Stadionie Śląskim w Chorzowie!

Artykuły o artystachArtyści

Alexi Laiho miał niesamowity słuch i… był bardzo nieśmiały

Artykuły o artystachArtyści

Jared James Nichols radzi, by zwrócić uwagę na groove naszych riffów

Artykuły o artystachArtyści

Eddie Van Halen: „Jeśli robienie muzyki, której ludzie chcą słuchać, to sprzedawanie się, to tak – sprzedaję się. I jestem z tego dumny.”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Test: gitara basowa Warwick Thumb NT 4

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano sty 23, 2013
Warwick Thumb NT 4
Udostępnij

Brzmienie gitary basowej Warwick Thumb NT 4

Graliśmy „na żywca” i Warwick Thumb NT dzielnie trzymał strój, dając sekcji na neutralnych ustawieniach potężnego kopa dzięki ładunkowi punchu, który ujawnił się na rozkręconym zestawie Taurusa.

     Wiosło dostałoby ode mnie 10 punktów na 10, jeśli chodzi o wygodę gry, gdyby lekko nie „leciało na twarz” – szyjka z główką przeważają dość lekkie body gitary. Łatwo się jednak do tego przyzwyczaić, zwłaszcza że objawia się to głównie gdy trzymamy je na kolanach. Poza tym, grając na nim szybko, zapomina się o takim szczególe, bo jest to prawdziwa basowa wyścigówka! Szyjka gitary basowej Warwick Thumb NT 4 przy główce przypomina połączenie najlepszych cech Jazz Bassa (spacing i wygoda) oraz Thunderbirda (mimo wszystko czuć, że gryf jest konkretny, gdy gramy bardziej fizycznie lub emocjonalnie), co daje nam pewność obcowania z niezniszczalnym wiosłem. Progi spiłowano przy użyciu technologii PLEK, a więc po ustawieniu reliefu, który wymagał nieznacznej korekty, nie natrafiłem w żadnej pozycji choćby na ślad irytującego fret buzzu. Krawędzie progów również posiadają sfazowania, zapobiegające bolesnemu ocieraniu się o lewą dłoń.

Warwick Thumb NT 4
Jedność człowieka i instrumentu? Niepowtarzalny kształt deski gitary basowej Warwick Thumb NT 4 dopasowuje się do anatomii ludzkiego brzucha!

    Testowany przeze mnie egzemplarz pochwalić się mógł pięknym sustainem, czyli jednostajnym, czyściutkim wybrzmiewaniem, w czasie którego długo nie tracił swojej głębi. Ten ciemny dół to zresztą jak już po wielokroć pisałem – danie firmowe konstruktorów z Warwicka. Pewny, głośny, tenebrystyczny sound wyczuwałem nawet podczas gry w wyższych pozycjach. Oni nazywają to „sound of wood” i pewnie mają rację – mało który z producentów seryjnych gitar przykłada taką wagę do jakości drewna i precyzji jego łączenia, jak koncern z Markneuekirchen. Zastosowane pickupy MEC kreują zupełnie odmienny sound, niż byśmy się spodziewali po układzie J-J. Tylny pickup (bridge) to królestwo środka i zwartości soundu, co oznacza, że udział składowych harmonicznych dźwięków znacznie tu ograniczono. W zasadzie na tym brzmieniu opiera się połowa współczesnego funku, z JAMIROQUAI i rodzimymi BLENDERSAMI na czele. Natomiast przedni pickup (neck) Gitary basowej Warwick Thumb NT 4 brzmi basowo, ale to nie znana nam selektywność, tylko gęsty bass-groove, idealny do współczesnych stylów, od R&B począwszy, na sludge metalu skończywszy. Czuć wielką siłę małego basu. Natomiast pickupy grające razem to studyjna jakość i klarowność, podobna do tej znanej z Ibanezów SR, pozwalająca zarówno na pełne blasku zagrywki slap, jak i smoothjazzowe frazy intrygująco wypełniające tło utworów. Całość oczywiście miksujemy między sobą w odpowiednich proporcjach, wobec czego możliwości kreowania brzmienia jest mnóstwo. Co zawsze możemy otrzymać? Kompletne i pewne dźwięki – nie ma obawy, że ton Thmba będzie skromny czy bezbarwny, wymagający dalszego wzbogacenia. Dzięki temu żaden akustyk nie rozłoży bezradnie rąk i nie powie „weź chłopie zmień wiosło!”. Potencjometrami Bass/Treble realizujemy ciągłą walkę (jak to u Warwicka) pomiędzy brzmieniem drewnianym i organicznym, a bardziej metalicznym i technicznym, płynącym wprost ze świeżych jeszcze strun. Te dwa światy, quasi-kontrabasowy i niemal shredderski, spotkały się w tym instrumencie i – wierzcie mi – potrafią ze sobą współgrać.

     Większość tricków typu muting, sztuczne flażolety itp. słychać wyraźnie i fajnie, lecz aby wydobyć ładnie brzmiący gliss, trzeba się trochę nagimnastykować, bo tradycyjnie już warwickowe struny przez swoją wrodzoną szorstkość nie należą do najbardziej przyjaznych naszym opuszkom. Kto gra również na kontrabasie, ten pewnie uzna, że tragedii nie ma, ale ja zdecydowanie wolałem zmienić sznurki przed wyjściem z Thumbem na scenę, co zdarzyło się akurat w sylwestrową noc. Warunki atmosferyczne były fatalne: lekki mróz, lekki wiatr, scena bez dmuchaw i z przewiewnymi bokami z siatki… Graliśmy oczywiście „żywca” i Warwick Thumb NT dzielnie trzymał strój, dając sekcji na neutralnych ustawieniach potężnego kopa dzięki ładunkowi punchu, który ujawnił się na rozkręconym zestawie Taurusa (head + 2 paczki = ponad 700 W). Podczas spokojniejszych kawałków z kolei łagodnie mruczał – wówczas pokrętłem Mid podcinałem nieco tego „punchu”, kombinacją Bass i Treble delikatnie ściemniałem brzmienie, a środek balansu przesuwałem lekko w stronę pickupu mostkowego. Efekt kontrabasowego soundu niemal murowany! Trudy transportu gitara zniosła bez uszczerbku ze względu na pancerny i ciężki RockCase dołączony do basówki w ramach gratisu.

Warwick Thumb NT 4
Szerokie progi jumbo w liczbie 26 spiłowano idealnie dzięki technologii PLEK.
Poprzednia strona1234Następna strona
TAGI: gitara, gitara basowa, Gitara basowa Warwick Thumb NT 4, test, Thumb NT 4, WARWICK - Testy sprzętu i newsy, Warwick Thumb NT 4
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Steven Wilson stara się odświeżyć gitarę, bo uważa, że „jest to instrument, który w wielu aspektach należy do XX wieku”

Maciej Warda | TopGuitar kwi 2, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?