• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Jak promować zespółPoradyPorady muzyczne

Poradnik dla studyjnych debiutantów: zanim zaczniecie nagrywać w studiu

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano sty 11, 2011
Udostępnij

Wybór studia nagraniowego

     Do wyboru jest dużo studiów i wielu realizatorów. Najważniejsze jest jednak dopasowanie obydwu do gatunku muzyki, który gracie. Zacznijmy od odpowiedniego realizatora. Jeśli powie Wam, że nagra gitarkę z linii, bo akurat kupił świetny symulator brzmieniowy, radzę szybko uciekać z takiego miejsca zapobiegawczo kręcąc „młynka” własnym wiosłem. Brzmienie musi powstać przed wejściem do rejestratora, bo będzie przypominać pielgrzymkowy eter – ale o tym później. Powodzenie nagrania zależy przede wszystkim od dobrego mistrza konsolety, bo jeśli akurat będzie uczył się na Waszej sesji nagraniowej obsługi nowego programu to rozłoży cały klimat. Ważne, aby realizator zwyczajnie Was wyczuwał. Teraz studio. Zazwyczaj, chociaż to nie reguła, realizator dysponuje własnym studiem. Nie musi być ono wielkie, ważne aby miało swój klimat. Będzie się wtedy dobrze nagrywało. Tym samym odradzam duże studia na początek. Owszem możliwości, jakie oferują, mogą być większe, ale niekoniecznie dla Was. Tam o powadze podejścia decydują możliwości finansowe i renoma zespołu. Niechętnie nagrywa się tam początkujące zespoły, i trudno się temu dziwić, ponieważ takie studia latami pracują na wizerunek własnej marki i zwyczajnie nie stać ich na wypuszczenie materiału niespełniającego pewnych standardów, nazwijmy je muzyczno-jakościowymi.

     Przyznam się szczerze – sam niejednokrotnie staję przed dylematem, czy wydać zespołowi nieobrobiony materiał wobec wyczerpania pieniędzy grupy na dalszą pracę nad nim. Może się niestety zdarzyć tak, że materiał zgrany z konsolety po zaledwie wstępnym ustawieniu poziomów głośności trafi do osoby starającej się ocenić jakość jego nagrania. Takie zgranie w tym przypadku wystawia fatalną opinię studiu nagraniowemu, z którego pochodzi, oraz realizatorowi. Jeśli oczywiście zespół potraktuje je jako własny materiał promocyjny, bo według szanownego zespołu materiał brzmi dobrze. Jest wtedy zbyt późno na tłumaczenia, że to tylko koncepcyjne zgranie liniowe – wrażenie już ruszyło w muzyczny światek. Dlatego jeśli nawet uda się namówić realizatora na takie nazwijmy to wprost, zgranie śladów, to niech nie dziwi Was np. umieszczenie głosu lektorskiego „to jest materiał roboczy” w kilku miejscach utworu lub zgranie tylko połowy numeru. Etapy produkcji studyjnej, czyli nagrywanie, miksowanie i mastering materiału, są stałymi składowymi dobrego produktu – utworu muzycznego. Pominięcie któregoś tworzy dziwny twór na wzór eksperymentu doktora Frankensteina. Chyba, że nagrywacie własną muzykę tylko do słuchania w domowych pieleszach. Wtedy można iść na kompromis.

Poprzednia strona12345678Następna strona
TAGI: debiut, demo, nagrywanie, studio, zespół
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

PoradyPorady muzyczne

Jak szybko nauczyć się grać na gitarze?

Maciej Warda | TopGuitar maj 6, 2025
Artykuły o artystachArtyści

„Gramy na żywo w studiu” – Adrian Smith o nietypowej metodzie nagrywania Iron Maiden

Maciej Warda | TopGuitar kwi 26, 2025
PoradyPorady muzyczne

Jak być nowoczesnym gitarzystą/gitarzystką, nie tracąc szacunku do klasyki rocka?

Maciej Warda | TopGuitar lut 10, 2025
Porady

Marty Friedman wymienia korzyści ćwiczenia na gitarze przy ludziach: „Chodzi o strach przed wyjściem na idiotę”

Maciej Warda | TopGuitar lis 13, 2024
PoradyPorady sprzętowe

Porady Toma Dalgety’ego, producenta Ghost: „Korekcja w różnych punktach łańcucha daje zupełnie inne rezultaty”

Maciej Warda | TopGuitar lis 4, 2024
ArtyściWywiady

Jerry Cantrell: „Perfekcja niekoniecznie oznacza bycie idealnym, to coś nieuchwytnego”

Maciej Warda | TopGuitar paź 31, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?